Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Windows 8 - Windows activeren melding (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897142)

TheWhiteOwl 11-01-2015 11:04

Windows 8 - Windows activeren melding

Hi allen,

Enkele maanden geleden heeft mijn 7 jaar oude PC het begeven. Geen zin om een nieuwe te elkaar te zetten en te installeren, dus lekker simpel een standaard computer bij de Media Markt gekocht. Geen gezeur.

Had ik gedacht.

Sinds enkele weken krijg ik om de haverklap de melding om windows te activeren. Ga naar instellingen -> windows activeren. Als ik dit doe krijg ik daar echter altijd de melding dat enkele windows bestanden zijn gewijzigd, start de computer opnieuw op om windows te activeren.

Dit is vrij irritant, want deze melding komt te pas en te onpas naar de voorgrond, en omdat het windows 8 is, in een vrij lelijk scherm dat vrij onhandig te sluiten is.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Google bracht mij weinig verder. Het is een gewone computer met een legitieme versie van Windows. Het gekke is ook dat deze melding zich pas recentelijk is gaan voordoen en niet al vanaf het begin. Geen idee welke windows bestanden er ineens gewijzigd zouden zijn..

bierkoning 11-01-2015 14:07

Ik kreeg die melding weg door in cmd een bepaalde opdracht uit te voeren. Weet zo niet een twee drie wat het was. Maar die melding is nooit terug gekomen.

Dus google even op cmd win 8 activatie

TheWhiteOwl 11-01-2015 14:11

Ja, deze heb ik ook gevonden, its van /rearm. Krijg opdracht zo snel niet terug gevonden. Het hielp in mijn geval helaas niet : (.

bierkoning 11-01-2015 14:13

Oke. Ja sorry dan weet ik het niet. Heb toen ook vele manieren zitten proberen. Dat wat ik net zei was eigenlijk heel simpel en effectief.

deadlock 11-01-2015 18:55

Slmgr.vbs /rearm

Maar heb je al rechtermuisknop op Computer gedaan in Explorer en dan gekozen voor eigenschappen. Onderaan de pagina staat iets over activatie. Wat staat daar?

TheWhiteOwl 12-01-2015 20:28

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33719750)
Slmgr.vbs /rearm

Maar heb je al rechtermuisknop op Computer gedaan in Explorer en dan gekozen voor eigenschappen. Onderaan de pagina staat iets over activatie. Wat staat daar?

Daar staat windows niet geactiveerd. Geen idee waarom. Als ik daar klik op activeren kom ik in hetzelfde menu: systeembestanden zijn gewijzigd; start de pc opnieuw op om te activeren.

deadlock 12-01-2015 20:56

Kan je daar niet kiezen voor productcode opnieuw invoeren?

TheWhiteOwl 15-01-2015 20:23

Nee, er staat enkel dat windows niet geactiveerd is; met daarachter de optie dat nu te doen. Die link brengt mij echter in hetzelfde menu; dat ik windows eerst opnieuw moet opstarten.

Er staat daaronder nog wel een product-id: 00123etc.

deadlock 15-01-2015 21:52

Bellen met Microsoft met de activatielijn.

TheWhiteOwl 16-01-2015 21:00

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33722266)
Bellen met Microsoft met de activatielijn.

Heb jij die informatie?
Krijg het niet gevonden op hun website, of het kost mij bakken met geld : (.

deadlock 16-01-2015 21:17

Activeer via telefoon aanklikken.

TheWhiteOwl 17-01-2015 09:19

Dat staat nergens... dat heb ik ooit gezien bij Microsoft Office, niet bij de Windows OS. Ik kan alleen een code invoeren en daarvoor moet ik mijn computer opnieuw opstarten. Daarna zegt ie dat ik de code moet invoeren, maar eerst mijn computer opnieuw moet opstarten....

TheWhiteOwl 08-02-2015 09:32

-bump-

Zojuist ten einde raad maar windows terug gezet naar een herstelpunt in het verleden. Dit lijkt de windows activeren melding op te lossen.

Echter, het proces "Systeem" blijft nu tot het einde der tijden 90 tot 95% van mijn CPU gebruiken. Dit is zo erg dat vrijwel icoontjes niet worden geladen, hij Chrome niet opstart en hij zelfs moeite heeft om het taakbeheer menu te openen.

Ik heb de PC inmiddels enkele keren afgesloten en opnieuw opgestart, gewacht en geprobeerd de service te beindigen (start zichzelf na 1 a 2 seconden weer) maar dat werkt dus allemaal niet.

Iemand tips? Of kan ik windows 8 gewoon downgraden naar 7? want man oh man wat is dit een troep zeg : (.

huntingyade 08-02-2015 11:30

mischien is het verstandig om eerst gewoon een clean install te doen van win 8. als het goed is zit er wel een sticker op met een sleutel en anders zijn daar ook nog wel andere oplossingen voor als die niet werkt.

deadlock 08-02-2015 17:02

Sowieso een clean install ja.

TheWhiteOwl 19-02-2015 20:42

Update mocht iemand hier komen met een vergelijkbaar probleem:
Ik heb met Windows gebeld, die konden mij vertellen dat er een volume licentie in zit, bedoeld voor bedrijven en niet voor thuisgebruikers zoals ik. Dus contact opgenomen met HP. Zij hebben mij een nieuwe licentie toegestuurd, die invullen en tadaaah, opgelost.

Nu klinkt de tadaaah alleen of het heel eenvoudig was, maar hoe HP in hemelsnaam een volume licentie in de consumentenmarkt krijgt is mij een raadsel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.