![]() |
Halt: wat wordt mijn straf?
Ik heb een kentekenplaat van een auto gerukt en ben 15
Hij is terecht en ik ga naar halt wat wordt me straf ongeveer. Dankje Ik weet niet welk forum te gebruike. Verplaats hem graag naar een andere als nodig is |
Je kunt eens op de website van bureau halt gaan kijken: http://www.halt.nl/index.cfm/site/Ha...C358/index.cfm
Voor zover ik weet krijg je gesprekken, een opdracht (of meerdere), en eventueel daarbij nog een taakstraf. Het hangt er allemaal van af of je al eens vaker bij halt bent geweest, hoe je je opstelt bij de rechter, dat soort dingen. |
Een of meerdere van de volgende taken:
-gesprek(ken) met jou en je ouder(s) -excuses aanbieden -schade vergoeden -leeropdracht(en) maken / taken verrichten ("taakstraf") In totaal voor maximaal 20 uur, buiten schooltijd uiteraard. Voorzichtige inschatting van mijn kant voor dit geval gebaseerd op de landelijke richtlijnen: 8 uur. |
Boetes?
|
Citaat:
|
je hebt een kenteken van een auto gerukt???
kan je misschien verklaren wat je nou gedaan hebt? wat was de reden? wat heb je met het kenteken gedaan? hoe zijn ze erachter gekomen dat jij het was? |
Ik zou niet naar Halt gaan, kun je niet beter paar dagen in een jeugdgevangenis terecht?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je hebt geluk dat je onder de 18 bent, dus een eventueel strafblad word op je 18e verjaardag weggescholden.
|
Citaat:
Het is wel zo dat het met succes doen van een Halt-straf geen 'strafblad' oplevert, dus wat remco2015 twee posts hierboven postte slaat weer nergens op. |
Citaat:
Ik ben er zelf geweest man :') |
Citaat:
|
Zullen wel weer wat nietszeggende taakjes zijn. In een rechtvaardig land was je allang gevierendeeld.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |