![]() |
MediaMarkt: Ik ben toch niet gek?
MediaMarkt komt dit weekend weer met de actie 21% weg ermee!
Is dit wel ''echt''? Het antwoord is NEE! Argumenten: 1. De wettelijke btw blijft gehandhaafd, dus ook op de aankopen gekocht tijdens deze actie. Het op de kassabon vermelde btw-bedrag is inbegrepen in de actieverkoopprijs. Het voordeel is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief btw. Niet 21% maar 17,36% 2. Alle producten zijn niet online beschikbaar met de korting 3. Alle producten zijn 1 week van tevoren met de prijs verhoogt met ongeveer 19%. je krijgt dus ongeveer 2% procent korting 4. Natuurlijk doen apple producten niet mee aan de actie 5. Reserveren? Nee, op=op 6. Is mediamarkt de enige? Nee, een voorbeeld zoals BCC doet ook een korting waarmee zij toevallig precies dezelfde prijzen krijgen als MediaMarkt Hij komt er aan, de btw actie bij de Media markt. Het ziet er naar uit dat de Mediamarkt denkt dat we "gek" zijn. De Shure SRH 840 hoofdtelefoon die tot voorkort ook bij de Mediamarkt 149,- euro koste, gaat nu over de toonbank voor 229,- euro. Een simpele rekensom laat zien dat deze hoofdtelefoon in de actie periode zeker 40,- euro duurder is dan voor heen. Wie is hier nu "GEK"? |
Hoi jij bent nieuw in de wereld?
|
Citaat:
2. Dat is niet relevant. 3. heb je hier een bron voor? Ik ben lid van een organisatie die naar dit soort zaken onderzoek doet, en de claim dat dit gebeurt, bleek de vorige actie van mediamarkt niet te kloppen. Dit is een terugkerend fabeltje. Je liegt dus. 4. Daar kan Mediamarkt niets aan doen, Apple hanteert een strikt prijsbeleid en staat distributeurs niet toe op eigen houtje kortingen te verlenen. 5. Dat is niet relevant. 6. Wat is je punt? Mediamarkt is niet verantwoordelijk voor de kortingsacties van andere bedrijven. Wat absurd dat je dit aanhaalt. Kortom, om je laatste vraag te beantwoorden: jij bent hier nu gek. Ik vind je heel erg dom. |
Ik weet niet wat hier allemaal van klopt, maar bij de winkelketens waar ik gewerkt heb werden ook wel eens smerige trucs uitgehaald. Bijvoorbeeld het 1 week van tevoren verhogen van de prijs om vervolgens een korting te geven die gelijk is aan de verhoging. Ik geloof dus wel dat dit waar zou kunnen zijn.
|
Citaat:
Ik heb het even opgezocht: Cosumentenbond gids Januari 2015. Zij laten peilers de prijzen voor, tijdens en na de actie peilen. Één van de conclusies: Citaat:
|
Citaat:
|
Ach joh de consumentengids is iedere maand weer een pareltje bij de ingezonden brieven. Wat een droeftoeters wonen er in het land (en overigens ook in andere landen, maar die schrijven niet naar de consumentengids). Deze maand iemand alle slimme energieoplossingen afschoot, want hij hield al 35 jaar iedere week zelf zijn energieverbruik bij, vergeleek met dezelfde week voorgaande jaren, corrigeerde voor specifieke weersinvloeden et cetera. NOU DAT WILDE HIJ TOCH WEL EENS EERST DE SLIMME METER ZIEN DOEN VOOR HIJ ZO'N DING IN ZIJN HUIS TOESTOND :bob:
|
Godver :D zal je collega ook zijn. Als ik per ongeluk radar of kassa of iets dergelijks aan heb staan dan sta ik na en paar minuten schuimbekkend naar de tv te schreeuwen (of ik zet 'm snel uit).
|
Radar kan ik nog wel waarderen.vooral ook de dingen over zorgkosten bijvoorbeeld.
|
Vandaag toevallig langs mediamarkt geweest met een defecte ereader. Ben zelden zo slecht geholpen maar na wat ophef toch alle centjes teruggekregen.
|
Citaat:
Maar ik weet niet hoe het er bij de Mediamarkt aan toe gaat, dus ik heb geen idee of dat stukje waar is :) |
Ja joh. Okay dan. Goed hoor, Mark52. Nou. Wat een spectaculair bewijs.
|
Citaat:
|
Jongens, hou het wel een beetje leuk.
|
Het is wel zo dat die 21% korting effectief 'maar' 16 of 17% korting ofzo is toch?
(topic verder niet gelezen dus sorry als het hier niet over ging) |
Citaat:
nieuwe prijs = oude prijs * (1 + BTW-tarief) Dan is dus de oude prijs gelijk aan de nieuwe prijs gedeeld door (1 + BTW-tarief). Dus: oude prijs/nieuwe prijs = 1/(1 + BTW-tarief) Dit is ongeveer gelijk aan een korting van 17,4%. |
Citaat:
Bepaal zelf of je het gelooft en doe niet net alsof dit een wetenschappelijk bureau is :D(n) |
Citaat:
|
Ik heb wel €70 bespaard hoor :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |