![]() |
groot probleem
ik ben al 4 maanden samen met iemand en die iemand was vroeger mijn beste vriend waar ik toch al een tijde verliefd op was en een vriendin heeft dat (op mijn aanvraag) aan hem gezegd ergens midden vorig jaar en ergens begin dit jaar waren we dus samen...
nu is het probleem (nr. 1) een vriendin van mij haat hem (nr. 2) het gewoon niet meer aanvoelt alsof we vrienden zijn en ik begin te veel van hem af te hangen. ik hou nog steeds heel veel van hem:lief: maar misschien is het toch beter als ik het met hem uitmaak ook al ben ik erg bang dat we nooit meer zo'n goede vrienden gaan worden. ik vroeg dit ook eens aan mijn beste vriendin en ook die van hem (eenzelfde persoon) en zij zei dat ik het niet moest doen maar nu vraag ik het eens aan mensen die ik niet ken dus kan er iemand me alsjeblieft helpen???:( |
Probleem 1 is geen probleem. Probleem 2 betekent gewoon dat je niet meer verliefd op hem bent.
|
Citaat:
|
1. Vervelend voor haar, maar heeft ze ook een reden om hem te haten? Misschien is ze jaloers op de aandacht en tijd die je in je relatie met deze jongen investeert?
2. Je zegt dat je te veel op hem hangt? Betekent dat dat je al je zelfvertrouwen en bijna je hele sociale leven van hem laat afhangen? Dat lijkt me inderdaad niet ideaal. Maar misschien kan je ook zelf eens nadenken over een manier om een gezonde leuke maar niet te afhankelijke relatie met hem te hebben. Praat hier bijvoorbeeld eens over met hem. Vertel hoe jij dingen voelt en vraag hem met je mee te denken. |
Citaat:
|
Praten werkt niet? Oké, niet alle jongens zijn even spraakzaam en even open, maar van je vriend mag je op z'n minst verwachten dat hij bereid is naar je te luisteren. Ook wanneer jij over een wat zwaarder onderwerp of over je gevoelens wil praten.
Knuffelen, zoenen en samen chillen is hartstikke leuk, maar als je niet samen kunt praten is het misschien toch niet zo'n duurzame relatie. Het is belangrijk dat je open tegen elkaar kan zijn, dat je kan uitspreken dat je ergens mee zit. Soms is een fysieke relatie (zoenen, knuffelen, etc) makkelijker dan je kwetsbaar opstellen om open naar elkaar toe te zijn. Maar samen praten is, in mijn ogen, wel heel belangrijk in een relatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je denkt aan uitmaken, weet je zelf ook hoe laat het is. Alleen nu moet je het nog accepteren en het hem vertellen.
|
Toch met hem praten! Gewoon zeggen dat je denkt dat jullie nu anders met elkaar omgaan en dat je dat niet leuk vindt. Probeer daar samen uit te komen.
|
Hoe komt het dat jullie nu niet meer kunnen praten als vroeger? Waar ligt dat aan volgens jou? Heeft hij ook het gevoel dat jullie nu niet meer alles bij elkaar kwijt kunnen zoals vroeger? En zo ja, wat vindt hij daar van? Vindt hij het wel prima zo of wil hij het liever toch zoals het vroeger was?
Ik denk dat je toch met hem moet praten. Dat hij ooit je beste vriend was zou niet moeten maken dat hij dat nu niet meer is. Probeer samen uit te zoeken wat er is veranderd en hoe jullie de relatie weer fijn kunnen maken voor jullie allebei. Als hij daar niet aan mee wil werken of jullie komen er echt niet uit dan kun je het inderdaad het beste uit maken. |
het is nu als veel beter alsof hij het zag aankomen.
toch bedankt iedereen!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |