Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   MH17 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897733)

jobwissink 07-02-2015 13:16

MH17

Wij moeten een verslag maken over de MH17 en hebben daarvoor jullie mening nodig. Zouden jullie ons willen helpen door jullie mening te geven over het handelen van verschillende landen tijdens het onderzoek.

astonmarty 07-02-2015 13:26

Persoonlijk vind ik dat Nederland er alles aan gedaan heeft om het onderzoek voort te zetten, omdat zij de lichamen zo snel mogelijk terug wilden hebben. Ik verafschuw dan ook de separatisten die het bijna onmogelijk hebben gemaakt voor de onderzoekers om daar hun werk te doen.

Reverend 07-02-2015 18:17

Nederland heeft er niet alles aan gedaan. Nederland had direct 100 militairen kunnen sturen om het gebied af te bakenen. In plaats daarvan bleven ze thuis, terwijl een paar "leiders" bange whatsappjes stuurde richting de separatisten om te vragen of ze nu misschien een keertje de lichamen op mogen komen halen.

Reversistence 09-02-2015 15:52

Reverend dat is veel te simpel. Aangezien de separatisten door Rusland werden gesteund had dat de verhouding met Rusland compleet scheefgetrokken.

Erturkoetjelief 10-02-2015 07:48

Het interesseert me echt geen hol en vind al die ophef er over totaal overdreven. Ik zou het waarderen als deze mening in je onderzoek werd meegenomen.

Reverend 10-02-2015 15:54

Citaat:

Reversistence schreef: (Bericht 33734856)
Reverend dat is veel te simpel. Aangezien de separatisten door Rusland werden gesteund had dat de verhouding met Rusland compleet scheefgetrokken.

Ik zeg niet dat je daar militairen had neer moeten zetten die meteen het vuur opende op alles wat bewoog. Wat je wel kan doen is daar een militaire delegatie naartoe sturen die direct naar het rampengebied gaat om alles daar af te bakenen. Uiteraard licht je Rusland en de separatisten van tevoren daar over in.

Wat gaan ze dan doen? Boos worden omdat we "onze mensen" terug wilde halen? Zo'n bergingsmissie zien als een een teken van agressie? Internationaal Nederland veroordelen omdat ze de lijken van hun burgers een waardig graf willen bieden? Sancties omdat we niet willen dat die lijken en het vliegtuig werden leeg gepikt zoals (verassing verassing) nu dus wel het geval was?

Rusland is niet dom genoeg om daar moeilijk over te doen en de verhouding met Rusland was al scheef jaren voordat dit vliegtuig uit de lucht werd gehaald.

Simpelheid is juist hetgeen wat jij hier nu zegt. "Ja maar de verhoudingen". Nederland heeft gewoon, zoals het zovaak doet op internationaal toneel, de makkelijkste en meest laffe manier gekozen om met dit euvel om te gaan.

Woyt_oud 10-02-2015 18:14

Ik ben het ook wel met Reverend eens, hoewel het mij ook lastig lijkt om een goede beslissing te maken in zo'n conflictgebied.

Wat ik wel heel storend vind, is dat de Nederlandse overheid allang op de hoogte had kunnen zijn van de onveilige situatie in Oekranië. Met als gevolg dat vliegtuigmaatschappijen moest worden afgeraden dat er gevlogen kon worden over Oekranië, wat in andere landen wel is gebeurd, maar in Nederland niet. Terwijl het allang bekend (oa bij de Nederlandse ambassade in Oekranië) was dat Oekranië geen veilig gebied meer was om overheen te vliegen.

Erturkoetjelief 18-02-2015 08:02

Citaat:

Woyt schreef: (Bericht 33735354)
Ik ben het ook wel met Reverend eens, hoewel het mij ook lastig lijkt om een goede beslissing te maken in zo'n conflictgebied.

Wat ik wel heel storend vind, is dat de Nederlandse overheid allang op de hoogte had kunnen zijn van de onveilige situatie in Oekranië. Met als gevolg dat vliegtuigmaatschappijen moest worden afgeraden dat er gevlogen kon worden over Oekranië, wat in andere landen wel is gebeurd, maar in Nederland niet. Terwijl het allang bekend (oa bij de Nederlandse ambassade in Oekranië) was dat Oekranië geen veilig gebied meer was om overheen te vliegen.

Newsflash: Malaysia Airlines is geen Nederlands bedrijf.

Schrödinger 18-02-2015 21:20

Het is natuurlijk vervelend voor de nabestaanden. Los daarvan zie ik niet zo in wat er over te discussiëren valt. Dat oorlog slecht is weten we inmiddels toch wel, mag ik hopen.

remco2015 20-02-2015 16:36

Nederland had er niet over moeten vliegen. Het luchtruim was verboden want de Engelsen vlogen er ook niet over. Dus het had voorkomen kunnen worden. Daarnaast vind ik dat Oost en eigenlijk heel Oekraine bij Rusland hoort maar dat terzijde.

Erturkoetjelief 20-02-2015 16:53

Citaat:

remco2015 schreef: (Bericht 33739031)
Nederland had er niet over moeten vliegen. Het luchtruim was verboden want de Engelsen vlogen er ook niet over. Dus het had voorkomen kunnen worden.

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33738042)

:rolleyes:

Citaat:

remco2015 schreef: (Bericht 33739031)
Daarnaast vind ik dat Oost en eigenlijk heel Oekraine bij Rusland hoort maar dat terzijde.

Onderbouw.

remco2015 21-02-2015 12:25

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33739052)
:rolleyes:

Onderbouw.

Waarom oekraine bij Rusland? Omdat het vroeger ook zo was. Of weet je dat niet ofzo!*O*

DAH 21-02-2015 12:44

Citaat:

remco2015 schreef: (Bericht 33739790)
Waarom oekraine bij Rusland? Omdat het vroeger ook zo was. Of weet je dat niet ofzo!*O*

Nog wat verder terug en Rusland bestond nog niet eens, en waren er invallen door mongoolse hordes.

badadg 21-02-2015 21:00

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33738042)

http://www.elsevier.nl/Nederland/nie...MH17-1566933W/

Erturkoetjelief 22-02-2015 00:22

Citaat:

badadg schreef: (Bericht 33740160)

Dat artikel bevestigt mijn standpunt

Erturkoetjelief 22-02-2015 00:29

Citaat:

remco2015 schreef: (Bericht 33739790)

Omdat het vroeger ook zo was is een vreemd argument, Nederland hoorde vroeger bij Spanje en de Oekraïne bij Duitsland.

badbadgh 02-03-2015 20:31

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33740260)
Dat artikel bevestigt mijn standpunt

Dan zou ik het toch nog maar gauw nog een keer lezen.

Erturkoetjelief 03-03-2015 07:52

Citaat:

badbadgh schreef: (Bericht 33745003)
Dan zou ik het toch nog maar gauw nog een keer lezen.

Nee, dat moet jij doen.

Citaat:

Schuldvraag

Wat betreft de schuldvraag zal naar de vervoerder zelf, Malaysia Airlines, en de luchtvaartautoriteiten moeten worden gekeken. 'Is het Malaysia aan te rekenen dat het boven een oorlogsgebied vloog dat anderen meden?' vraagt De Lang zich af. Of hadden de Oekraïense autoriteiten het luchtruim zelf al moeten sluiten?
Of je moet leren wat het verschil is tussen contractuele aansprakelijkheid en schuld.

leyke 28-03-2015 07:26

binnen 48 uur was de voicerecorder van germanwings bijna woord voor woord te horen op tv...
Maar van MH17 horen we niets,
natuurlijk is op de voicerecorder bewijs te vinden dat MH17 wordt neergehaald door 2 jagers sukoi25 van Kiev..

Reverend 29-03-2015 12:10

Citaat:

leyke schreef: (Bericht 33756533)
natuurlijk is op de voicerecorder bewijs te vinden dat MH17 wordt neergehaald door 2 jagers sukoi25 van Kiev..

Heb je daar bewijs van?

TheWhiteOwl 29-03-2015 12:39

Citaat:

leyke schreef: (Bericht 33756533)

Voicerecorders van passagiersvliegtuigen registreren geen militaire radio. Noch hebben ze enige apperatuur waarmee luchtafweergeschut gevonden kan worden. Betwijfel ook zeer of ze van voren zijn beschoken, en zelfs dan; betwijfel of iemand in de cockpit reactietijd had om ook maar iets zinnigs te zeggen na realisatie en conclusie dan ze beschoten werden.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.