Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Beroep (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897790)

BubbleBab 09-02-2015 19:04

Beroep

Wat worden jullie later?
Ik ga bij de douane werken denk ik

Erturkoetjelief 10-02-2015 07:47

Smokkelaar.

deadlock 10-02-2015 09:43

Reislijder.

BubbleBab 10-02-2015 18:06

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33735125)
Smokkelaar.

Hahahaha

Woyt_oud 10-02-2015 18:08

Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed. Waarom wil jij graag bij de douane werken, waarom lijkt je dat leuk?

BubbleBab 12-02-2015 06:40

Citaat:

Woyt schreef: (Bericht 33735348)
Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed. Waarom wil jij graag bij de douane werken, waarom lijkt je dat leuk?

Ik weet het omdat ik met mijn broertje vaak border secuirety kijk en omdat het mij wel spannend lijkt, mijn oom en tante werken daar ook :D

deadlock 12-02-2015 11:49

Citaat:

BubbleBab schreef: (Bericht 33735973)
Ik weet het omdat ik met mijn broertje vaak border secuirety kijk en omdat het mij wel spannend lijkt, mijn oom en tante werken daar ook :D

Dat werkt in Nederland echt niet zo :P

HistoryMan 12-02-2015 15:54

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33736074)
Dat werkt in Nederland echt niet zo :P

Hij geeft aan dat zijn oom en tante bij de douane werken, ik neem aan dat hij dan vast wel wat meer daar over weet.

deadlock 12-02-2015 16:28

Citaat:

HistoryMan schreef: (Bericht 33736189)
Hij geeft aan dat zijn oom en tante bij de douane werken, ik neem aan dat hij dan vast wel wat meer daar over weet.

Nee het werkt echt niet zo als bij border sec. Ten eerste hebben wij volledig andere regels voor wat betreft de import van dingen en de regels die er zijn worden bijna niet nageleefd, dat krijg je in een land waar je over land in alle andere klimaten kan komen. Daarnaast controleert douane vaak dingen als zeecontainers, bij bedrijven zelf. Ze maken hem open (mag je zelf niet doen want verzegeld) en kijken een halve minuut naar de lading en gaan dan weer koffie drinken. Paspoortcontrole wordt in Nederland door de Kmar gedaan als ik me niet vergis, douane is onderdeel van de belastingdienst.

En zo zijn er nog ettelijke honderden dingen saaier hier.

Als laatste slaat je opmerking nergens op. Hoe kom je erbij dat ik of mijn partner niet bij de douane werken of gewerkt hebben en het niet beter zouden weten?

HistoryMan 12-02-2015 16:40

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33736232)
Nee het werkt echt niet zo als bij border sec. Ten eerste hebben wij volledig andere regels voor wat betreft de import van dingen en de regels die er zijn worden bijna niet nageleefd, dat krijg je in een land waar je over land in alle andere klimaten kan komen. Daarnaast controleert douane vaak dingen als zeecontainers, bij bedrijven zelf. Ze maken hem open (mag je zelf niet doen want verzegeld) en kijken een halve minuut naar de lading en gaan dan weer koffie drinken. Paspoortcontrole wordt in Nederland door de Kmar gedaan als ik me niet vergis, douane is onderdeel van de belastingdienst.

En zo zijn er nog ettelijke honderden dingen saaier hier.

Als laatste slaat je opmerking nergens op. Hoe kom je erbij dat ik of mijn partner niet bij de douane werken of gewerkt hebben en het niet beter zouden weten?

Natuurlijk werkt het niet zoals bij border security, dat zei ik ook helemaal niet. Wat ik bedoelde is dat hij vast wel weet hoe het echt gaat en dat hij het alsnog een leuke baan vind. Jij mag het saai vinden, maar misschien lijkt hem het hartstikke leuk.

Durian 12-02-2015 18:17

Prof voetballer maar ben nog steeds niet gescout en speel nog steeds in de derde klasse.

deadlock 12-02-2015 18:28

Citaat:

HistoryMan schreef: (Bericht 33736236)
Natuurlijk werkt het niet zoals bij border security, dat zei ik ook helemaal niet. Wat ik bedoelde is dat hij vast wel weet hoe het echt gaat en dat hij het alsnog een leuke baan vind. Jij mag het saai vinden, maar misschien lijkt hem het hartstikke leuk.

Ja 'vast wel'. Foute aanname.

HistoryMan 12-02-2015 23:02

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33736284)
Ja 'vast wel'. Foute aanname.

Hij heeft verder niet gereageerd dus dat kan je niet weten.

Axel11 12-02-2015 23:10

Citaat:

HistoryMan schreef: (Bericht 33736398)
Hij heeft verder niet gereageerd dus dat kan je niet weten.

Jij ook niet, dunkt me?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.