![]() |
Zakelijke brief
Indeling:
Naam afzender Straat en huisnummer/ Postcode en woonplaats Telefoonnummer E-mailadres Naam geadresseerde Afdeling t.a.v. wie je schrijft Postbus en nummer/ straat en nummer Postcode en plaatsnaam Plaats, datum betreft: ... Geachte, Inleiding Kern Slot Hoogachtend, bedrijfsnaam Handtekening Eigennaam Funcite bijlage Klopt dit? Ook qua witregels? |
Sla je tekstboek Nederlands er eens op na, hier staat waarschijnlijk wel een voorbeeld in.
|
Die is verouderd.
|
Citaat:
|
Ik gok t er wel op
|
Citaat:
|
Mijn docent geeft nogal les op dr eigen manier. Dit moeten jullie doen, en succes.
|
Dit is hoe ik hem heb geleerd ;)
Jouw Naam Adres + huisnummer Postcode + PLAATS IN HOOFDLETTERS eventueel een telefoonnummer/faxnummer Plaats, datum voluit geschreven Bedrijf (alleen als het bedrijf bekend is gebruik je t.a.v.) t.a.v. Naam geadresseerde Adres + huisnummer of postbus + nummer Postcode + PLAATS IN HOOFDLETTERS Betreft: (onderwerp, in een korte zin) Geachte heer,mevrouw, Inleiding, (vaak 2 a 3 regels) Kern. (aantal alinea's is aan jou om te schrijven) Slot, (ik hoop spoedig van u te horen etc.) Met vriendelijke groet/Hoogachtend/Hartelijke groet, (vooral het eerste wordt vaak gebruikt) (handtekening hier) Jouw Naam (eventueel jouw functie in bedrijf, als dit van toepassing is) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |