![]() |
boeken verkopen
Goedemiddag,
Ik had even een snelle vraag. Ik zit met wat boeken die ik graag wil verkopen. Nou heb ik bij wat online webshops zitten kijken, maar die bieden maar 0 euro? Ook voor hele nieuwe boeken die net uit zijn. Dus ik denk dat daar een foutje in zit. Weet iemand hier waar je dit het beste kan doen, of heeft iemand hier ervaring mee? |
Wat voor boeken zijn het? Bij studie boeken kan je contact leggen met studenten een jaar onder ja, of de boeken op marktplaats zetten.
|
Handelboeken, maar ik verkoop ze liever aan een winkel. Anders blijven ze lang liggen.
|
Van Dijk koopt boeken in, maar als je daar de isbn invult geven ze 0 euro aan.
|
Misschien kan je er over bellen? Dan krijg je vast een mens aan de lijn en weet je dat het geen fout in de berekening is.
|
Dat is een slim idee!
|
Een ander idee is een verkoopaccount bij Bol.com, kun je zelf de prijs ook nog beetje bepalen wat je voor de boeken wilt hebben.
|
Daar zat ik ook aan te denken, maar tegen de tijd dat de boeken dan verkocht zijn, kan je ze ook alweer weggooien.
|
Bol.com schijn je ook weinig aan over te houden.
|
bol.com is mij een paar jaar terug prima bevallen. Kan je zelf nog een beetje sturing aan de prijs geven en voor dat wat je verkoopt krijg je aanzienlijk meer dan bij een boekhandel.
Heb toen ik een paar weken tijd ruim 20 boeken verkocht zonder enige problemen. |
Ik heb helaas ook verouderde studieboeken, die raak ik niet kwijt op die manier. Vandaar dat ik 't online wilde proberen bij boekenwinkels.
|
Hoe verouderd is verouderd in jouw geval? Ik heb ook van een aantal boeken voor mijn studie één editie eerder dan aanbevolen was, één editie ouder (als er inhoudelijk weinig verandert, maar slechts paginanummers veranderen) is niet zo'n probleem en raak je vaak nog wel kwijt.
|
Er missen hoofdstukken in. Dus in dat geval is het wel belangrijk. Daardoor moest ik nieuwe boek(en) aanschaffen. Puur voor de laatste paar maandjes.
|
Moet nu nog steeds een boek aanschaffen.. Maar iedereen vraagt absurde prijzen..
|
Citaat:
De Slegte was hier een grote inkoper van studieboeken en je kreeg op z'n best zo'n 20% van de nieuwprijs. Ik denk dat als je ze zelf verkoopt, je meer kunt verdienen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |