![]() |
Boek(en) voor Franstalige
Hallo iedereen!
Via een uitwisselingsproject van m'n school ben ik goed bevriend geraakt met een Waals meisje. Ze vertelde me dat ze van school uit maar zeer weinig tot geen Nederlandstalige boeken/boekjes* moet lezen. Daarom deed ze een beroep op mij om haar een aantal 'tips' te geven. Helaas heb ik geen flauw benul welke boeken/boekjes ik haar kan aanraden... Ik vroeg me dus af of iemand van jullie me zou kunnen zeggen wat ik haar kan aanraden? Het moeten (vrij) simpele boeken/boekjes* zijn: haar Nederlands is goed, maar nog niet zoals een Vlaming. Ik hoop dat er iemand gekend is met dit soort boeken? Bij voorbaat dank! Mvg Woopa * boekjes: Het soort dunne boekjes dat je op school krijgt van je taalleerkracht. De moeilijkste woorden worden onderaan de pagina nog verklaard en het boekje telt rond de 80 pagina's. |
Je kunt haar boeken van Annie MG Schmidt aanraden, het zijn dan wel kinderboeken (dus redelijk eenvoudig) maar er zit vaak best leuke humor in waardoor het ook op latere leeftijd nog leuk is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |