Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Haar verven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1898018)

Thebestofgirl96 18-02-2015 21:02

Haar verven

Heey
Ik wil voor de eerste keer me haar gaan verven. Heb van mezelf blond haar maar zou graag donkerblond/bruin willen.
Maar ik zou graag wat tips willen over welke haar verf ik het beste kan doen of dat ik gewoon naar de kapper ga en daar het laat verven.
En kan ik van blond haar naar donkerblond of bruin, zonder dat het een vreemde kleur word?
Hoop graag op tips of jullie ervaringen ermee.

Daantje_0705 18-02-2015 21:15

Dit hoort op Lifestyle. Ik verplaats je topic daarheen.

Elin3 18-02-2015 22:20

Tip, probeer de kleur eerst uit met een kleurspoeling. Ga pas met echte verf aan de slag wanneer je zeker weet dat je deze haarkleur wil. Terug gaan naar blond haar is namelijk onwijs slecht voor je haar! Een spoeling vervaagt vanzelf, dus dan is het minder dramatisch als de kleur niet goed is.

Little Phoebe 19-02-2015 20:03

Ik ben met Eline. Daarbij is het altijd goed om een bruin met een roodtint te nemen als je blond bent. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat ook geldt als je natuurlijk blond bent, maar op geverfd blond wordt bruin een beetje groenig.

Elin3 20-02-2015 11:29

Neem geen roodtint! Ik verfde mijn donkerblonde haar mahonie, al snel vervaagde het roodbruin, maar de oranje gloed was enorm hardnekkig. Ik ben nu al anderhalf jaar bezig om het uit te laten groeien omdat ik geen andere manier wist om definitief van de oranje gloed af te komen.

Little Phoebe 20-02-2015 17:48

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33738897)
Neem geen roodtint! Ik verfde mijn donkerblonde haar mahonie, al snel vervaagde het roodbruin, maar de oranje gloed was enorm hardnekkig. Ik ben nu al anderhalf jaar bezig om het uit te laten groeien omdat ik geen andere manier wist om definitief van de oranje gloed af te komen.

Ik heb daar echt nog nooit last van gehad en ik spring toch regelmatig van kleur naar kleur :p mijn ervaring is dat van (geverfd) blond naar bruin gaan zonder roodtint of zonder het eerst rood te verven, er een groene gloed over komt. Dit kun je wel oplossen door je haar met ketchup te wassen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe lang dat effectief is.

Overigens helpt Head&Shoulders wel met verf, misschien gelijk een tip :p

Elin3 20-02-2015 18:07

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 33739094)
Ik heb daar echt nog nooit last van gehad en ik spring toch regelmatig van kleur naar kleur :p mijn ervaring is dat van (geverfd) blond naar bruin gaan zonder roodtint of zonder het eerst rood te verven, er een groene gloed over komt. Dit kun je wel oplossen door je haar met ketchup te wassen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe lang dat effectief is.

Overigens helpt Head&Shoulders wel met verf, misschien gelijk een tip :p

Je wil niet weten wat ik geprobeerd heb om het er uit te krijgen, anti-roos shampoo, wassen met baking soda, strippen met olie. Uit laten groeien is nu het plan, en hoe graag ik ook wil, ik ga niet opnieuw verven tot dit er uit is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.