![]() |
pols gebroken of gekneusd?
Citaat:
|
Zijn er geen foto's gemaakt?
|
Nee ik kan pas maandag naar de huisarts en de ehbo kon niets.
|
Het schijnt dat kneuzen meestal meer pijn doet dan breken, maar ik weet niet of dat ook voor je pols geldt. Mijn gekneusde pols ooit deed erg zeer en met een foto werd toen geconstateerd dat het geen breuk was.
|
Als je heel veel pijn hebt, zou ik de huisartsenpost bellen. Die kunnen je eventueel doorverwijzen voor een foto.
|
Citaat:
|
Ik had wel ergens gelezen dat durende pijn meer naar een kneuzing wees, dus daar hoop ik maar op.
|
Als je gewoon in nederland bent, moet je je moeder de huisartsenpost laten bellen. Zij zullen je pols onderzoeken en bepalen of er een foto gemaakt moet worden.
|
Mijn ouders willen dus niet bellen, ze vinden dat niet kunnen ofzo. Dus ik moet tot maandag wachten.
|
Het kan prima, alleen moet je betalen voor een bezoek aan de huisartsen post, in tegenstelling tot een voor hen gratis bezoekje aan de gewone huisarts na t weekend...
|
Wellicht gewoon beetje spierpijn, al die echt was gebroken had je wellicht al flink lopen huilen dus zal wel meevallen:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: voor de huisartsenpost geldt helemaal geen eigen risico, wordt gewoon gezien als huisartsenzorg ;d |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou wel naar de huisarts gaan ja, maar tot die tijd moet je je pols goed ondersteunen (heb je misschien iets van een mitella?).
Een paar puntjes waaraan je kan zien dat je pols gebroken is een afwijking van de stand van je pols (onnatuurlijke gebogen, al hoeft dit niet altijd het geval te zijn), een slappe hand (ook niet altijd het geval), een zwelling, pijn bij bewegen en het niet kunnen bewegen van de pols zoals jij dat gewend bent. Ik heb je niet over een onnatuurlijke stand van je pols gehoord, dus dat is al een goed teken ook in verband met het herstel mocht het wel een botbreuk zijn. Maar met verdenking op botbreuk ga ALTIJD naar een arts ;) Je wilt niet dat je botten weer verkeerd naar elkaar groeien. |
Citaat:
-Marleen, hebben ze op die EHBO je pols niet onderzocht? En was het een gewone EHBO-post van het skigebied, of de eerste hulp in een ziekenhuis? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Klinkt als een belabberde EHBO.
Hoe is het nu met de zwelling, neemt deze af of toe? En hou je temperatuur (koorts?) in de gaten. Ik heb je nog niet over de stand van je pols en beweegbaarheid verder gehoord, hoe is het daarmee? en remco, volgens mij ben je geen arts, dus zou ik ook geen uitspraken doen over iets waar je geen verstand van hebt |
Citaat:
|
Maar geen dof gevoel, tintelingen? (even complicaties uitsluiten)
Als je je pols beweegt, kan je dan alle kanten op bewegen die je gewend bent (ook al is het met pijn) en kan je niet opeens een beweging maken die je voorheen niet kon? |
Citaat:
|
Citaat:
Als je een dof gevoel zou hebben zou er een zenuw beklemt kunnen zitten, bijvoorbeeld door een botbreuk. |
Niet gebroken. Ooit mijn pols gebroken bij het skaten en geloof me, je wilt zo snel mogelijk naar de EHBO ;)
|
Om die conclusie met zekerheid te stellen zul je toch echt een arts moeten zien, de ene breuk is de andere niet.
Toch zou ik me inderdaad niet te veel zorgen maken dat je je pols gebroken hebt van wat ik van je hoor |
En, wat zei de huisarts?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En mag gewoon zelf een afspraak maken hoor, het kost je ouders ook geen geld :o |
Citaat:
|
En ik denk niet dat mijn ouders het fijn vinden als ik dat ff zelf ga doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pijn is weg :P
|
Mn broertje is nu bij de huisarts voor zn teen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat er mijn pols is kan hij niet zo zien, maar omdat de pijn zo goed als weg is moet ik er gewoon rustig mee omgaan tot de pijn helemaal weg is :y en voor mn broertjes teen geldt dit ook :o
|
fijn dat de pijn weg is :)
veel beterschap! ook voor je broertje dan ^^ |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33. |