![]() |
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Hallo allemaal, ik heb jullie hulp nodig. Bij ons op school zit best wel een leuk meisje. Tenminste ze lijkt me heel erg leuk, alleen ken haar eigenlijk helemaal niet. Via via weet ik alleen hoe ze heet en waar ze woont, maar dat is het dan ook.
Nou ik mijn dilemma, hoe ik dit aan moet pakken, ofwel hoe ik met haar in contact kan komen? Moet ik op haar afstappen, om een praatje met haar te gaan maken? Of moet ik misschien eerst achter haar nummer zien te komen, om eerst via Whatsapp contact te zoeken? En als ik op haar af stap, wat moet ik dan zeggen? Moet ik haar gelijk vertellen dat ze mij best wel een leuk meisje lijkt? En dat ik haar graag beter wil leren kennen? Of moet ik het anders aanpakken? Een ander probleem is, dat ze eigenlijk altijd bij haar vriendinnen zit. En als ik haar al aan ga spreken, doe ik dat toch het liefst onder vier ogen. Kan ik haar dan bijvoorbeeld vragen of ik even alleen met haar kan spreken? Aan de andere kant ben ik ook wel bang dat ze mij niet leuk vind, en dat ze eigenlijk niks van mij wil. Dus misschien weten jullie ook wel een andere manier, zodat ik met haar ik contact kan komen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. P.S. ik ben zelf net achttien jaar, en volgens mij is het meisje waar het om gaat zestien jaar. |
Praatje maken terwijl ze met haar vriendinnen is om dominantie te tonen.
|
Loopt ze dan nooit alleen door de gang?
|
Citaat:
|
Eerst haar whatsapp achterhalen zou ik creepy vinden overkomen. Ik ben geen zestien en misschien is dat tegenwoordig wel normaal, maar als ik het ongeveer mag vergelijken met eerst haar MSN achterhalen toen ik zestien was, zou het nog steeds creepy overkomen :p
Haar vragen om even mee te komen staat ook weer zo ernstig. Ik denk dat je het beste kunt beginnen met steeds haar te begroeten als je haar tegenkomt in de gangen, daarbij haar ook in het gezicht kijken zodat duidelijk is dat je het tegen haar hebt. Dan heeft ze al wel een beetje door dat je haar leuk vindt, maar tegelijk ga je nog niet echt met de billen bloot. Na een paar weken ofzo kun je haar dan makkelijker eens uitgebreider aanspreken en voorstellen om bv na school samen iets te gaan doen (bv de stad in of een café ofzo, ik weet niet wat er bij jullie school in de buurt zit). |
Citaat:
|
Nee als je haar telefoonnummer gewoon aan haarzelf vraagt, is het prima om de rest via whatsapp te doen (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe ken je haar eigenlijk? En is ze populair? dan heb je namelijk ook nog een kans om een van haar vrienden te vragen of ze je leuk vind
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet je trouwens bij welke kleur zij haar kluisje heeft? Kan je haar daar aanspreken!
|
Citaat:
|
Dus ik zal haar toch een keer aan moeten spreken terwijl ze bij haar vriendinnen is. Want ik zie haar namelijk nooit een keer alleen lopen. Ze zit vrijwel altijd bij haar vriendinnen.
|
Citaat:
(sorry dat ik misschien een beetje opdringerig ben maar ik spoor dit aan, ik was namelijk ook een tijdje verliefd op iemand bij mij op school, maar die is van school en ik heb het nooit laten weten) |
Citaat:
Maar op de een op andere manier, zie ik er best tegen op om haar aan te spreken. En omdat ze dus eigenlijk altijd bij haar vriendinnen is, maakt het de stap voor mij nog groter. Ik spreek haar toch liever een keer aan, als ze alleen is. Ik heb mezelf dus nu weer voorgenomen, om haar dan morgen ‘echt’ aan te spreken. Alleen blijf ik het moeilijk vinden, want zal haar dan waarschijnlijk een keer aan moeten spreken terwijl haar vriendinnen er naast staan. Heb je misschien nog tips ofzo? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja heel simpel gewoon op haar aflopen (je hebt er natuurlijk wel de ballen voor nodig) en een praatje maken, zeggen dat ze jou een leuk meisje lijkt en vraag of jullie elkaar een keer beter willen leren kennen nummer uitwisselen punt
|
Citaat:
|
Ik heb haar vandaag dat eindelijk aangesproken, ondanks hoe eng ik het wel niet vond. Alleen was het antwoord niet echt positief. Ze zat namelijk niet echt behoefte aan een relatie. Ontzettend balen dat het was, maar ja. Nu achteraf heb ik eigenlijk best spijt dat ik haar heb aangesproken. Want had ik dit geweten, had ik het echt nooit gedaan. Maar we moeten verder, alleen ben ik nu best bang om haar nu tegen te komen. We zitten best op een hele grote school (ongeveer 7.500 leerlingen) maar toch kom ik haar dagelijks een aantal keren tegen, in bijvoorbeeld de pauze, of tussen de lessen door op de gang. Alleen durf ik me nu dus niet echt meer te vertonen voor haar. Haar vriendinnen weten nu vast ook alles. Weet gewoon niet echt wat ik moet doen. Moet ik nu wel hoi tegen haar zeggen als ik haar tegen kom? Moet ik het loslaten, of juist voor vechten? Moet ik me nu dus juist laten zien, of kan ik me beter maar wat schuil houden? Alsjeblieft help mij.
P.S. ben er vandaag via via toevallig wel achter gekomen dat ze net 17 jaar is, weet niet of het er iets toe doet, maar dacht meldt het wel even. |
Wacht, je hebt haar vandaag voor het eerst aangesproken, en weet al meteen dat ze geen behoefte heeft aan een relatie? Wat heb je dan in hemelsnaam gevraagd? :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet niets. Je hebt het geprobeerd en daar gaat het om. Volgende keer meer succes en je zal zien dat het je dan ook makkelijker af gaat. Volgende keer als je haar tegenkomt in de gang gewoon netjes groeten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |