![]() |
Welke soort studie?!
Hallo, ik zit in mijn laatste jaar en volgende jaar ga ik dus een opleiding volgen alleen ik twijfel nog steeds een beetje, ik twijfel tussen Juridische medewerker zakelijke dienstverlening en Commercieel Medewerker Bank- en Verzekeringswezen.
Ik vind rechten enzo wel leuk alleen heb ik de salarissen bekeken van juridische medewerker en die zijn echt laag zoiets van 1700 bruto p/m terwijl bank en verzekeringswezen wat meer dan 2100 bruto p/m verdient ik vind economie ook wel leuk, ik wil namelijk wel na mijn mbo naar het hbo maar dan vraag ik me af welke studie zou ik nemen? Welke zouden jullie nemen? Want ik wil namelijk wel een goed verdienend baan hebben en ik weet ook dat bij juridische medewerker dat je ook notaris enzovoorts kunt worden. :) |
Uiteindelijk denk ik dat een leuke baan belangrijker is dan die 400 meer of minder als je net begint met werken. Natuurlijk is wat meer verdienen leuk, maar je hoopt toch door te groeien gedurende je arbeidsleven en dan is het wel fijn als je je thuis voelt in een bepaalde branche, waardoor je dat werk met plezier kan blijven doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk is handig een opleiding te kiezen die ervoor zorgt dat je grotere kans hebt op een baan die normaal betaalt. Maar ik denk niet dat je je keus volledig moet baseren op dat verschil van 400 euro in beginsalaris. |
Er is in het hele land vrij weinig vraag naar juridische medewerkers zakelijke dienstverlening. Commercieel medewerkers bank- en verzekeringswezen zijn gewilder. Zie ook www.kansopwerk.nl.
Om notaris te kunnen worden heb je overigens een universitair diploma nodig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07. |