Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Borderline (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1898644)

langejerry99 17-03-2015 11:37

Borderline

Ik heb nu al een tijdje een vriendin, ze heeft alleen wat psychologische issues, denk aan huilbuien, snijden, depressie, dissociëren. Na wat op internet te zoeken lijkt het aardig op een borderline persoonlijkheidsstoornis, ik wil heel graag dar ze hulp krijgt maar ze wilt geen hulp want ze heeft er geen vertrouwen in..
War moet ik?

nickkieboyke 04-04-2015 11:07

ik heb een soort van hetzelfde en je kut r echt zeer weinig aan doen. het betse is ook om er niks aan te doen! ze moet het zelf oplossen. want als je haar gaat helpen is de kans op de issues alleen maar groter aan het worden. t klinkt stom maar t werkt

sterkte

Elin3 04-04-2015 11:15

Een relatie met iemand met borderline kan behoorlijk zwaar zijn. Het klinkt makkelijk om er maar gewoon niks aan te laten doen, maar het is wel iets waar je samen mee om moet leren gaan. In dit geval heb jij zelf de diagnose gesteld, dus ben je absoluut niet zeker van de diagnose, maar het zou niet raar zijn om er eens door een professional naar te laten kijken. Al moet ze dan dan natuurlijk wel willen.

Kan je haar niet vragen om hulp te zoeken voor jou, omdat jij er wel vertrouwen in hebt en graag wil dat jullie samen sterker in jullie relatie komen te staan? Als je langer een relatie met haar hebt zal het steeds lastiger worden wanneer zij niet bereid is aan zichzelf te werken....

deadlock 24-04-2015 07:34

Ik zou keihard wegrennen, afl het contact verbreken en nooit meer omkijken. "Veel plezier met je borderline"

Echt gast... doe het

Vice 24-04-2015 20:15

Je kunt niet veel doen. Hooguit aangeven dat ze hulp nodig heeft. Onthoud goed, je bent haar vriendje en niet haar psycholoog.

deadlock 25-04-2015 12:31

Een borderliner heeft geen psycholoog nodig maar een psychiater.

deadlock 25-04-2015 12:32

En de psycholoog van je partner zijn hoort er gewoon bij.

isjitar 28-04-2015 15:33

Ik ben het eens met wat anderen al gezegd hebben. De situatie van mensen met borderline is erg triest, omdat het een persoonlijkheidsstoornis is. Het zit dus in de persoonlijkheid en zal niet weggaan, in tegenstelling tot een ziekte of aandoening.

Echter, wees niet te snel met beslissen. Het kan ook iets tijdelijks zijn, een depressie, fase, oid. Het is lastig te zeggen bij tieners en jongvolwassenen. Het beste is om een psycholoog te raadplegen. Pas als deze Borderline diagnostiseert, zou ik verder gaan denken als ik jou was.
Een relatie met iemand met borderline is erg lastig en zwaar, met name omdat de kans groot is dat zij problemen op jou af zal reageren en zelf niet zal veranderen.

In het ergste geval, raad ik je aan voor jezelf te kiezen en het uit te maken. Natuurlijk is dit lastig, je wilt er voor haar zijn wanneer ze dat nodig heeft, dat begrijp ik. Maar het is het niet waard. Er zijn meer vissen in de zee, zoals ze zeggen, zelfs als het momenteel niet zo voelt.

deadlock 28-04-2015 16:41

Waar heb je het in godsnaam over, ziektes of aandoeningen kunnen prima chronisch zijn en nooit meer weggaan. Heb je enig idee wat de definitie van ziekte is?

isjitar 28-04-2015 16:51

whoa, ik bedoelde een psychologische ziekte of stoornis. Het is niet nodig om zo te reageren, zelfs als ik iets verkeerd gezegd heb. Ik probeer alleen oprecht te helpen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.