![]() |
Debat voor nederlands help!!
Voor Nederlands moeten wij een debat houden. We zitten in een groepje van 7 kinderen op een school in noord brabant. Onze stelling is 'kinderbijslag moet vanaf 12 jaar direct op de bankrekening van het kind worden gestort'.
Onze voor argumenten zijn: - Dan kunnen kinderen leren met geld om te gaan - Om te voorkomen dat ouders het geld voor persoonlijke doeleinden gebruiken - Ze kunnen het gebruiken om te sparen als ze dat willen - Als ze iets kopen en er later spijt van krijgen kunnen ze daar ook weer van leren Weet iemand nog een paar voor argumenten en dan waarom je dat vind. |
Wat zielig :D Moesten jullie voor deze stelling zijn of kwam de stelling bij jullie vandaan?
|
Dit hoort op huiswerkvragen CME, ik verplaats het.
Oei, deze stelling is haast het verdedigen niet waard. Ik zou argument 1 uitbreiden en goed onderbouwen met voorbeelden. Argument 2 is heel makkelijk onderuit te halen met alleen al statement: waar denk je dat het persoonlijke geld van de ouders heen ging de afgelopen jaren? En argument 3: kinderbijslag is daar niet voor bedoeld, het is om nu de kosten te dekken, dus kom met iets geloofwaardigs waar het geld heen zou moeten gaan. 4 is geen argument op zich maar hoort bij 1. Ik kan verder niet echt argumenten bedenken waarom je in hemelsnaam voor deze stelling zou zijn, dus sterkte. |
Haha ik heb morgen ook een debat met Nederlands :p, onze stelling is : De e-sigaret moet verboden worden voor jongeren onder de 18 jaar.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |