![]() |
MBO nederlands vs VWO Nederlands onderbouw
Ik heb een vraag waarvan ik mij afvraag of iemand deze kan beantwoorden.
Ik heb een MBO niveau 3 achtergrond maar ik wil graag VWO deelcertificaten halen voor het kunnen starten van een universitaire opleiding geschiedenis. Mijn vraag is of de vakken Nederlands en Engels op MBO niveau gelijk zijn aan die van onderbouw VWO. Dit omdat het studieduur verlengd als ik dat ook nog erbij moet gaan doen. |
MBO niveau 3 is vergelijkbaar wat dit betreft met ongeveer eind 2de klas/begin 3de klas VWO.
Aan de andere kant zal je leeftijd/levenservaring ook wel weer mogelijk in je voordeel zijn. |
Dus ik moet rekening houden met dat ik als nog onderbouw VWO erbij moet doen, als het gaat om lesstof.
De reden trouwens waarom ik dit ook zo vraag is omdat ik n.a.v het maken van de oude examens van 2014 en 2013 best hoog eindigde maar niet voldoende om het te kunnen halen. Dus ik twijfel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor Engels zou je bijv. eerst kunnen kijken of je de stof in de boeken voor 4 vwo goed aan kan. Zo niet, dan kun je nog terugschakelen naar 3 vwo. |
Citaat:
|
Citaat:
(En daarnaast voor Nederlands en Engels ook nog een mondeling examen trouwens.) |
Dat eerste was bij mij nog niet bekend. Ik wist wel dat er ergens een adder zat. :X
Ach ja, het houdt de spanning erin. :P |
Engelse lijkt makkelijk, maar het gebruik van de goede tijden zijn best lastig en het is vooral op gevoel.
Maar het lukt je vast wel! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |