Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   weglopen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1899204)

Jongenuittwente 11-04-2015 14:58

weglopen

wie van jullie is er al eens echt weggelopen voor een paar dagen. zoja, graag ook waarom??????

Pluis 11-04-2015 20:07

Ik niet, dat lost namelijk helemaal niks op.

bloodyb 11-04-2015 21:49

Inderdaad, dus als je er over na zit te denken: NIET DOEN!!!

Little Phoebe 12-04-2015 00:04

Ik wist dat er een ander slot op de deur zou komen als ik weg zou lopen, dus dat is nooit een optie geweest.

Elin3 12-04-2015 08:05

Mijn achternichtje deed dat met enige regelmaat en dan ging mijn vader mee helpen zoeken. Vaak kwam ze dan dezelfde avond gewoon nog thuis/ werd ze thuisgebracht. Later gaf het veel gedoe met de politie en jeugdzorg en werd ze uit huis geplaatst, omdat ze zo puberde en maar weg bleef lopen.

Als je echt even thuis weg wil kan je beter in overleg even een time out nemen door een tijdje bij een vriend of familielid te logeren.

Scrimble 12-04-2015 10:56

Vroeger als puber weleens ja. Alleen als je echt wilt weglopen, moet je nooit naar bekende gaan. Die brengen je dan weer terug of die bellen ze als eerst. Daarnaast als je jong ben heb je weinig geld dus kom je sowieso al niet ver en voor sommige dingen moet je weer meerderjarig voor zijn. Dus ver kom je niet..

Scrimble 12-04-2015 10:58

Oja en de politie gaat je natuurlijk ook zoeken als je minderjarig bent, los van school. Dus als je het doet zorg dat je in de eerste 24 uur in het buitenland zit. Niet dat ik je dit wil adviseren, want het levert alleen maar meer problemen op.

Sarah 12-04-2015 11:28

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33763268)
Als je echt even thuis weg wil kan je beter in overleg even een time out nemen door een tijdje bij een vriend of familielid te logeren.

Dat vind ik ook wel een goed idee! Een weekje bij een vriend logeren kan even rust brengen waardoor je daarna weer met je ouders met een schone lei kunt beginnen zonder dat de ruzies van de dag ervoor nog voortsluimeren!

angenent 14-04-2015 19:00

Citaat:

Jongenuittwente schreef: (Bericht 33762872)
wie van jullie is er al eens echt weggelopen voor een paar dagen. zoja, graag ook waarom??????

Waarom wil je weglopen. Ik ben een particilier pleeggezin waar je terecht kan als je een kamer kan betalen maar het is belangrijker om te weten waarom je weg wil lopen. Zijn er zoveel problemen? Hangt er ook een beetje vanaf hoe oud je bent. Ben je bv. 17 en heb je heel veel problemen thuis kunnen ze niet zo heel veel meer doen. Ben je jonger kun je naar jeugdzorg gaan die samen met jouw de problemen thuis kunnen oplossen

Jongenuittwente 14-04-2015 20:57

ik wil niet weglopen, maar hoor soms verhalen dat kinderen dat doen, en zou graag weten waarom ze dat doen, bijv. mishandeling of zoiets

Elin3 14-04-2015 21:35

Citaat:

Jongenuittwente schreef: (Bericht 33765003)
ik wil niet weglopen, maar hoor soms verhalen dat kinderen dat doen, en zou graag weten waarom ze dat doen, bijv. mishandeling of zoiets

Mijn achternichtje liep weg om aandacht te krijgen. Haar vader was altijd hard aan het werk en kocht dat min of meer af door haar te overladen met cadeautjes. Als ze wegliep dan kon iedereen ineens wel laten zien dat ze om haar gaven en haar thuis wilde hebben. Dus liep ze weg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.