![]() |
Wat zijn boeken waarvan je het niet vindt kunnen als ik ze voor mijn 30e
nog nooit gelezen heb?
Noem maar gewoon dingen, of ik kan je mijn goodreads PMen als je graag wil weten wat ik gelezen heb, maar die zet ik niet hier omdat mijn volledige naam in de link staat. |
en ja spelfout in de titel
|
en ik ga ze dan niet meer lezen voor mijn 30e, dat red ik niet meer :D maar mogelijk wel voor mijn verjaardag vragen!
|
de koran
|
De Puinhopen van Acht Jaar Paars.
|
Nachttrein naar Lissabon.
|
Dat met die mockingbird en black swan green.
|
Lolita.
|
Mieke maaike's obscene jeugd.
|
American Psycho.
|
Wat een humor axeltje.
|
Nah, Lolita is wel serieus ;)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Volgens mij lezen jullie allemaal heel veel.
|
Knielen op een bed violen. De alchemist. Het gouden ei.
|
Niet persé moet je gelezen hebben maar imo wel allemaal aanraders ooit nog eens te lezen.
Thea Beckman - Kruistocht in spijkerbroek Süskind - Het parfum Donna Tart - A Secret History John Boyne - The Boy in the Striped Pyjamas Steve Toltz - A Fraction of the Whole George Perec - Het Leven, een Gebruiksaanwijzing Peter Hoeg - De stilte en het Meisje Zadie Smith - On Beauty |
The Beckman - Met Korilu de Griemel Rond
|
Citaat:
|
Citaat:
|
.
|
Dan moeten we dat wel via PM doen anders dan telt het niet.
|
Dom van me inderdaad!
|
Is niet dom hoor! Kan gebeuren. In dit geval overkwam het de beste.
|
:bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle Dan Brown boeken. Met name Inferno.
|
Maar euh, hier mist natuurlijk nog Douglas Adams - The Hitchhikers Guide To The Galaxy
|
Robert Pirsig - Zen and the Art of Motorcycle Maintenance
Misschien iets van Herman Hesse; Demian, Siddhartha of Steppenwolf. En ik ben wel benieuwd naar die goodreads |
Harrie potter.
|
TWILIGHT :mad:
|
Jurassic Park :o
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben wel heel benieuwd wat je gelezen hebt.
|
De Helaasheid der Dingen van Verhulst (y)
|
Citaat:
|
In het kader van fictie met geschiedkundig achtergrond is Cryptonomicon van Neal Stephenson ook wel puik (y)
|
Heeft Eco niet de nobelprijs voor de literatuur gewonnen? Dat zegt natuurlijk niet zoveel over andere boeken enzo maar :herp:
|
Ja volgens mij wel, hehe. Maar met 'genre' doelde ik meer op illuminati/tempeliers/complotten/aluhoedjes verhalen, niet op pulp.
|
Voor je 30e zou ik niet zeggen, je hebt toch nog je hele leven om mooie boeken te lezen?
Maar goed; Alleen op de Wereld; omdat ik die stiekem onder de dekens met een zaklamp las toen ik klein was en ik er hard om heb moeten huilen De gebroeders Leeuwenhart: het mooiste kinderboek wat er is Eline Vere: moeilijk om er in te komen, maar zó goed geschreven. Qua echte literatuur een van mijn favorieten. "Van oude menschen en dingen die voorbijgaan" van Couperus mag ook, is wat dunner De Wereld van Sophie: mooi geschreven en hier is mijn gelimiteerde filosofiekennis volledig op gebaseerd :P HHGTTG: Als zelfs iemand die niet veel met science-fiction het een goed boek vindt, is het wel top Nooit meer slapen: Erg goed Nederlands boek over een innerlijke strijd En dan stop ik maar want anders noem ik er 30 op :p |
HOLY FUCK KRISTACO IS ZELFS IEMAND DIE NIET VEEL MET SCIENCE-FICTION HEEFT, WIE HAD DAT GEDACHT :eek: ZOMG
|
Citaat:
|
Watchmen!
Blacksad! Sandman! |
:nono: Voyager was sensatie-TV met een matig plot :nono:
Maar Hitchhiker's is en blijft geniaal; iedereen die van Monty Python / absurde humor houdt moet die gewoon een keer gelezen hebben :o |
Citaat:
|
De Discworld-serie heb je al uit, neem ik aan? Die is niet essentieel maar wel goed en leuk.
|
Sovjetschrijvers zoals Nadezhda Teffi (tragikomische alledaagsheid) Daniel Charms (absurdisme) en Alexander Belyaev (sci-fi).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |