![]() |
Wat is jouw favoriete museum?
Vertel!
Als je nooit naar musea gaat c.q. ze allemaal stom vindt, mag je dat ook zeggen natuurlijk :p |
Ik vind Naturalis, het Kinderboekenmuseum in Den Haag en het Archeon in Alphen a/d Rijn (als dat ook telt als museum) heel gaaf. Verder ben ik in Schotland nog in gave musea geweest over de Romeinse tijd en Hadrian's wall (y)
Esher in het Paleis is trouwens ook de moeite waard (y) |
Wereldmuseum (al schijnt de directie er nogal een zooitje van gemaakt te hebben) en het Valkhofmuseum.
|
Ik ben al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer in een museum geweest. De laatste keer is volgens mij het van Abbe geweest toen ik nog CKV had oid.
|
Naturalis :lief: Qua natuurhistorie dan. Qua kunst heb ik nog niet zoveel gezien, hoewel ik het Booijmans wel heel gaaf vond, toen ik daar pas was.
|
Het Art Nouveau/Art Deco Museum in Salamanca is het mooiste museum waar ik ooit ben geweest, maar dat is lang geleden dat ik daar ben geweest. Bijna de helft van m'n leven geleden :eek:
|
En het Archeon is ook heul tof ja. En ik vind dat wel tellen als museum.
|
Ik twijfel tussen het Rijksmuseum en het Sexmuseum beiden te A'dam.
|
British Museum.
|
Het rijksmuseum vond ik erg mooi en het scheepsvaartmuseum ook dat is vooral interessant. Verder is naturalis ook erg leuk.
|
Tate Modern vond ik trouwens ook heul cool (y)
|
Dat Natuurhistorisch museum in Londen is ook gaaf trouwens!
|
Citaat:
|
Naturalis is erg gaaf, Natural Museum of Scotland vond ik ook goed te pruimen. Ben ook wel benieuwd naar hoe het Rijks nu is, maar nog steeds niet aan toegekomen daar langs te gaan :(.
|
Citaat:
|
Ik kom niet vaak in musea maar ik vond de NAI ook tof.
|
Oh en mijn favoriet in Nederland is 't Allard Pierson.
|
Deutsches Panzermuseum te Munster! Want: tanks :cool:
|
Oh het Stasi museum in Berlijn is ook echt geniaal.
|
Legermuseum in Delft :o
|
Rijksmuseum. Vanwege deze:
Citaat:
http://m.parool.nl/parool/m/nl/12/CU...embrandt.dhtml |
Natuurmuseum Fryslân :P
|
Uffizi.
|
Natuurhistorisch museum in Brussel. Dino's :lief:
|
Museum over de geschiedenis van Canada in Victoria, de hoofdstad van Vancouver Island. (Y)
|
Naturalis in Leiden.
|
Sfmoma omdat ze daar bier hadden.
|
Citaat:
|
Night at the museum
|
(Geen nicht at the museum :lisa:)
|
Het Teylers museum vanwege de sfeer en zo :o Ook al ben ik er al heel vaak geweest en heb ik dus het meeste al wel heel vaak gezien :P Vind het ook wel fijn dat het klein en behapbaar is, niet dat je na 3 uur nog niet alles gezien hebt. Van een museum uit die categorie is het Reina Sofia uit Madrid mijn eerste keus, moet je dus wel een paar keer terug om alles gezien te hebben maar de beste collectie moderne kunst die ik heb gezien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ohja, het Teylers is ook fantastisch :lief:
|
De Kunsthal vond ik trouwens ook wel tof.
|
Museum de bewogen jaren in Hooge Mierde natuurlijk
|
Valkeniersmuseum in Valkenswaard deenk
|
OT: Smithsonian National Air and Space Museum inclusief het Steven F. Udvar-Hazy Center.
+ Citaat:
|
Relevant topic, heb net een museumkaart te pakken (Y)
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder het museum bij JFK space Centre in Florida is ook heel bijzonder. Het Picasso museum in Fequeras ook bijzonder, Pompei, Athene, het Rijksmuseum. Nu ik erover na denk kan ik best lang door gaan :bloos: |
Ik vond die in Houston niet heel bijzonder eigenlijk. Wel leuk en gaaf maar niets wat ik niet wist of zelf kon bedenken.
|
Het 9/11 museum was ook heel mooi en indrukwekkend maar eigenlijk teveel want op een gegeven moment was ik echt verzadigd met ellende.
|
Citaat:
|
Ja die hebben ze in Houston ook en dat was het enige samen met de cockpit van de Space Shuttle dat ik zeer indrukwekkend vond. De rest was gewoon leuk.
|
british museum/national history
|
Ja, Naturalis is echt heel leuk en interessant :)
Ik ben een paar maanden geleden in Micropia in Artis. was ook heel erg leuk en super mooi gemaakt. En ben vorige week voor het eerst in het Rijksmuseum geweest met een vriendin. Was ook heel erg leuk. Ik hou wel van die oude kunst, moderne kunst spreekt me nie zo aan. Dus ik was hier zeker van onder de indruk. Wel een tip. Wil je gaan, GA DAN NIET IN HET WEEKEND! (zooooo druk, maarja aan de andere kant het is daar altijd druk XD) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30. |