![]() |
Word ik nog langer?!
Ik ben een jongen van 14 jaar en ik ben 181 cm groot (180,8 om precies te zijn).
Ik ben bang dat ik niet meer ga groeien en ik vind mezelf erg klein vergeleken bij m'n familie en vrienden. Ik was laatst nog naar de GGD geweest en die zeiden dat ik een groot deel van m'n groei achter de rug heb. Ik doe ook aan gewichtheffen (gewoon thuis, niet in de sportschool). Mijn vader is 1,75/1,76. Mijn moeder 1,69 dacht ik. Alvast bedankt... |
Je bent nu nog niet uitgegroeid. Je groeispurt is misschien bijna voorbij, maar je groeit nog door tot je 18e
|
Is 14 jaar en 1.81 m (erg) klein tegenwoordig? :o
|
1,81 is een prima lengte hoor. En wat Pluis al zei; ook als je je groeispurt al hebt gehad kunnen er nog wel wat centimeters bij komen.
|
@bloodyb @Axel11 @Pluis bedankt voor de reacties maar weten jullie ook of gewichtheffen de groei belemmerd/stopt?
|
Alleen als je echt zware gewichten gaat heffen. Je moet geen wereldkampioen willen worden zegmaar.
|
Citaat:
Anyway.... 1.81 m voor een jongen is gemiddeld en best lang voor iemand van 14 jaar. En je moet niet zo zeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Niets persoonlijks ofzo. Komt gewoon doordat ik zelf heel klein ben en daardoor kan ik het niet uitstaan. |
Hoe heb je je lengte tot op de millimeter nauwkeurig bepaald?
|
Met een heul grote schuifmaat?
|
das gwn gruwelijk grooot hoor
|
Haha, dat is gewoon prima zo!
Ideale lengte :) |
Je hebt niet echt grote ouders dus zal je waarschijnlijk niet veel langer meer worden, hooguit een paar cm.
Tenzij de rest van je familie wel groot is natuurlijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |