![]() |
depressie
Waarom kan ik nou nooit iets goed doen. Ik heb in me leven nooit echt vrienden gehad. Nu heb ik bijna een half jaar een vriendin. Nu kan ik haar niet meer zien of spreken omdat ik met mijn depressie haar te veel problemen geef.
Ik wil haar geen problemen geven, of negatief zijn. Ik wil niemand tot last zijn. Mijn stage moest ik stoppen en mijn studie. Daarnaast werkte ik nog maar 4 uur per week, en zelfs dit gaat niet meer goed. Voor mijn gevoel heb ik niets meer. Ik voel me zo ongelukkig. |
Omdat me niet bezittelijk is.
|
Die negatieve gevoelens horen allemaal bij je depressie. Daar kun je vanaf komen, door je depressie te laten behandelen. Word je daar al mee geholpen?
|
Ik loop bij een psycholoog, slik antidepressieven. En ik ga rouwverwerking doen. Het is zo moeilijk, het gevoel dat ik geen vrienden meer heb.
|
Hoe komt het dat je het idee hebt dat je geen vrienden meer hebt?
|
Citaat:
|
Ik heb niemand om mee te praten. Of om iets mee te gaan doen. Alleen mensen die ik wel eens bij toeval zie. maar nooit om mee af te spreken.
|
Citaat:
Anders kan je misschien proberen nieuwe mensen te leren kennen? Bijv. door bij een vereniging, sportclub, etc. te gaan. |
Ik probeer regelmatig met iemand af te spreken. Maar niemand wilt.ook oude klasgenoten niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil heel graag nieuwe mensen leren ontmoeten. Alleen weet ik niet of ik de druk aan kan. om bij een vreemde vereniging te komen. Ik voel me ook erg onzeker over wie ik ben, wat ik doe. en wat ik bereikt heb in het leven. En wat ik een ander kan bieden?
|
Citaat:
|
Kun je niet een half dagje in de week normaal doen zodat je tenminste nog redelijk contact met je vriendin onderhoudt?
|
Citaat:
|
Ik denk dat je vriendin het wel zou begrijpen als ze echt een goede vriendin is, dan zal ze ook waarschijnlijk niet zomaar verdwijnen. Ze zal je vast proberen te helpen -en misschien neemt ze daarom even een beetje afstand om te zorgen dat het makkelijker weer goed gaat. Ik hoop voor je/jullie dat het goed komt, sterkte
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben ik nou echt zo een slecht mens , dat niemand met mij wilt praten?
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55. |