![]() |
Acne uitbraak
Hey,
Ookal zijn hier veel topics over, toch maar een nieuwe openen. Sinds kort (2 maanden) heb ik opeens een acne uitbraak gekregen. Ik ben nu 20 jaar en had hier voordien nooit of toch zelden last van. Ik ben langs een dermatoloog gegaan en kreeg volgende producten voorgeschreven: Tetralysal, Epiduo, Differin en Acneryl wash gel. Na 3 weken is de acne matig gebeterd, maar helemaal weg gaat het niet. Er blijft ook steeds nieuwe acne opkomen en zo gaat de cirkel rond. Ik ben ook op mn voeding gaan letten; water drinken, zuivelproducten vermijden, vitamine inname etc.. Er was wel een moment dat mijn acne zogoed als weggetrokken was, en dat was tijdens mijn skivakantie. Veel zon, koude lucht, aangenaam weer.. Maar na een week stond ik weer helemaal vol. Ik weet niet meer waar het door komt. Iemand die een herkenbare situatie heeft meegemaakt en enkele extra tips heeft? Let me know ;)! |
Enige wat ik vooral zou doen is je gezicht 2x per dag wassen. Gewoon 's ochtends en 's avonds even met een washandje en koud/lauw water.
Ik ben niet zo van de crême en zalf. De dermatoloog zal je vast en zeker goed spul mee geven, maar ik zou het daar verder bij houden, en niet je gezicht onder de zalf smeren met allerlei andere dingen. |
Heb je nog een vervolgafspraak bij de dermatoloog? Ik zou daar aangeven dat het niet voldoende beter gaat.
|
Soms pak je zoiets fout aan. Misschien is je huid wel veel te droog waardoor je huid extra vet aanmaakt en je puistjes krijgt. Wanneer ik te agressieve shampoo gebruik droogt de huid op mijn voorhoofd te erg uit en krijg ik ook puistjes. Dan kan juist een vette crème ook helpen tegen puistjes, is mij verteld bij een workshop van Dr Hauschka.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |