![]() |
Problemen met Engels
Ik vrees dat ik deze taal nooit helemaal zal kunnen leren.
Ik ben er al jaren mee bezig, ik begrijp altijd wat de ander zegt, maar als ik zelf moet spreken gaat het snel mis. Ik gooi er altijd Nederlandse woorden tussendoor: Bijvoorbeeld in antwoord op iemand zei ik laatst: I think your question is based on an incorrect conclusie. En heb ook tegen iemand bijv. gezegd, yes that must be cooked en mals. Ik kom simpelweg niet op de juiste Engelse woorden en al doe ik dat wel, is het altijd achteraf. |
En nu wil je tips neem ik aan?
|
Begin je dan gewoon te praten? Want eerst nadenken over je zin en dan spreken komt dan misschien vloeiender en beter over. Maar niet 10 minuten nadenken over één zin dan, he...
|
Dat is niet zo gek als je niet vaak Engels spreekt of steeds tussen Engels en Nederlands switcht. Zinsbouw tijdens het praten is moeilijker dan tijdens schrijven, omdat het spontaan moet. Zo zeg ik zelf regelmatig "hè" als ik Engels praat, wat heel dom klinkt. Maar oefenen is de enige manier om er beter in te worden. Als je echt een foutloos niveau wil bereiken zou je een tijd in een Engelstalig land moeten wonen en uitspraaklessen nemen.
|
Je topic past beter bij huiswerkvragen. Ik verplaats het daarheen.
|
Misschien als je een woord niet weet het gewoon omschrijven in het Engels?
|
k heb heel goed Engels geleerd door harry potter boeken te lezen en diezelfde films te kijken dat werkt echt heel goed.
ook heb ik een cursus in engeland gevolgd bij TIS in torquay, dat ligt aan het strand, het was echt enorm leuk om zo te leren! http://www.tisenglish.co.uk/ hier is de link.het is een hele gezellige school en je kon bij een gastgezin zitten XD |
hey ik wil je wel helpen hoor. ik doe zelf tto dat is vwo maar dan heb je heel veel lessen in het engels stuur maar een prive bericht ik ben geen prof hoor maar ik zit in brugklas maar leer nu dingen van 2e 3e klassen niveau engels
|
Wat goed helpt; is inderdaad veel Engelse boeken lezen en regelmatig naar de BBC kijken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |