Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Naar een meid luisteren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1899895)

Witpapier 14-05-2015 17:35

Naar een meid luisteren

Hey,

Wie kan me wat tips geven hoe ik naar een meid kan luisteren (echt puur luisteren) zonder dat ik gelijk probeer te helpen om het probleem op te lossen.

wat van dingen kan ik allemaal zeggen? want als ik zeg Oei, dat is lastig dan krijg je meestal iets van inderdaad als antwoord. Hoe zou ik het beste kunnen reageren.

(normaal zal ik its zeggen van Oei , dat is lastig. Je zal dit is kunnen proberen....)

shiznutz 14-05-2015 18:06

Nou gewoon luisteren..

sebastiaan133 14-05-2015 18:12

Gewoon luisteren inderdaad. En vooral geen advies geven, tenzij je dat zelf wilt natuurlijk.

Elin3 14-05-2015 18:21

Luisteren, laten merken dat je luistert en niet te veel zeggen of mening geven. Doorvragen wordt wel gewaardeerd, dan toon je interesse.

Witpapier 14-05-2015 19:11

Ik bedoel meer , hoe luister ik zonder dat ik niet geintreseerd over kom.
Als ik afentoe oke , ja , inderdaad ,etc zeg lijkt het of ik zeer ongeintreseerd over kom

Witpapier 15-05-2015 19:20

iemand een idee ?
"hoe luister ik zonder dat ik niet geintreseerd over kom."

ZaadPlantje 15-05-2015 20:07

Je bedoelt gewoon luisteren terwijl ze dat door heeft..... gwn in dr ogen kijken....

Sarah 15-05-2015 21:50

Citaat:

Witpapier schreef: (Bericht 33783033)
Ik bedoel meer , hoe luister ik zonder dat ik niet geintreseerd over kom.
Als ik afentoe oke , ja , inderdaad ,etc zeg lijkt het of ik zeer ongeintreseerd over kom

Ook dingen zeggen die aangeven dat je daadwerkelijk hebt gehoord waar het over gaat, zoals "oh echt?" of "haha" of "wat kut zeg" enzo. En vragen stellen over wat ze vertelt, je mening geven, enzovoort. Hetzelfde als wanneer iemand anders je wat vertelt wat je boeiend vindt.

En je mag best advies geven als je dat hebt, als je eerst maar hebt laten merken echt naar het probleem te hebben geluisterd. Anders kom je inderdaad ongeïnteresseerd over.
Stel jouw computer is stuk, je hebt alles al geprobeerd, je neef die er verstand van heeft, heeft ook mee gekeken maar het helpt allemaal niet, en de volgende dag kom je op school en zegt tegen een vriend "m'n computer doet het niet meer" en die vriend reageert met "dan moet je 'm opnieuw opstarten". Dat lijkt alsof het 'm niets boeit, toch? En alsof hij denkt dat je dom bent.
Daarom eerst luisteren, interesse tonen, laten merken dat je doorhebt dat wat iemand vertelt stom/leuk/verrassend/zielig/etc is. Daarna mag je gaan proberen te helpen. En misschien kun je het wel helemaal niet oplossen, dat weet je pas als je weet waar het over gaat.

Witpapier 16-05-2015 12:54

Dankje, is zal het de volgende keer is proberen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.