![]() |
berekende voorlopige punt
Weet iemand hoe vorig jaar het berekende punt op deze site in vergelijking was met het werkelijke punt?
|
Je bedoelt de schatting van de N-term die we geven? Dat deden we vorig jaar niet!
|
Ik begrijp niet goed wat een N term is.
Mijn vraag heb ik misschien niet duidelijk gesteld. Ik kan nu mijn voorlopig berekende cijfer raadplegen op deze site. Nu wil ik weten als dit vorig jaar ook zo was, hoe was de waardering bij de voorlopige berekening en bij de uiteindelijke berekening. Zat daar veel verschil in? |
De N-term is de correctie voor de moeilijkheidsgraad van het examen. Deze moet nog worden vastgesteld. Het is moeilijk te voorspellen wat deze wordt.
Wat wel klopt op de site zijn de twee getallen waartussen jouw cijfer ligt! |
De N-term is het getal dat mede bepaalt wat het definitieve cijfer wordt en iets zegt over de moeilijkheid van het examen. Deze getallen worden in juni bekendgemaakt door het Cito. N-termen van eerdere examens kun je opzoeken.
Vorig jaar kon je bij de cijferberekentool op Scholieren.com zien wat je minimaal en maximaal zou halen bij een bepaald puntenaantal. Dit jaar geven we bij sommige vakken een schatting van wat je cijfer zou kunnen zijn, gebaseerd op hoe moeilijk andere scholieren het examen vonden. We doen dit voor het eerst, dus er is geen vergelijk te maken met vorige jaren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |