![]() |
Voorlopig punt scholieren.com
Hoi,
Kan ik ervan uitgaan dat de voorlopige punten op deze site ongeveer kloppen. ik wil graag weten of ik ervan uit kan gaan dat de nu door mij berekende punten redelijk overeen stemmen met het voorlopige cijfer berekend op deze site. Ik snap dat jullie hier moeilijk een antwoord op kunnen geven maar het lijkt mij toch logisch dat de punten wel een redelijk beeld zullen geven van het verwachte cijfer om teleurstellingen te voorkomen. |
Volgens mij wel.
Misschien kan je ook even op laks.nl kijken |
Je kunt alleen zeggen dat de twee cijfers waartussen jouw cijfer zal liggen "kloppen". Het voorlopige/verwachte cijfer zelf is slechts een schatting gebaseerd op hoe moeilijk mede-scholieren het examen voor dat vak vonden.
|
Als het goed is wordt door het Examenbureau bepaald op afweging van de behaalde resultaten. Is er gemiddeld laag gescoord dan is de norm laag, maar is er gemiddeld hoog gescoord is de norm ook hoger. Daarbij hebben ze verschillende berekeningen om de norm te berekenen. Het is dan maar net pech hebben als jij in de minderheid zit met laag gescoorde leerlingen op een bepaalde vak en dat de meeste dan toch hoog hebben gescoord.
|
Nee veel te moeilijk, het draait stiekem allemaal hierom:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Posthumus |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |