![]() |
stoppen aan 16 jaar
Ik ben 16 jaar oud, eind 5e middelbaar in het tso. Ik heb het gevoel dat het beter zou zijn om even te stoppen met school. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een jaar te stoppen en dan terug verder te doen met je schoolcarriere? Is het mogelijk om nog voor de examenperiode te stoppen?
|
Welkom Bram!(y) Ik denk dat je deze vraag beter bij Algemene Schoolzaken kunt stellen.
|
Ik weet helaas niet wat de regels zijn van Vlaamse scholen. In Nederland zou het bijvoorbeeld niet mogen ivm de leerplicht/kwalificatieplicht.
Ik heb wel even je topic naar de juiste plek op het forum verplaatst |
Waarom zou je even willen stoppen met school?
|
Citaat:
Je mag wel nu kiezen voor deeltijds leren deeltijds werken. Meer informatie hier: http://onderwijs.vlaanderen.be/deelt...eltijds-werken |
hey, wat je ook kan doen is syntra,. Is deeltijds, maar je kan ook proberen op een voltijds school nog een paar weken extra stage te doen (normaal gezien heb je stage in het 5e, ik heb iedere week stage, maakt de schoolweek een stuk minder zwaar) Voor de examens stoppen kan zowiezo niet. nog maar 4 weken en de examens zijn ook weer voorbij, nog even doorzetten!
|
Wat is je reden om te willen stoppen met school?
|
Citaat:
|
Waarom wil je even stoppen met school? Is de druk van de examens te groot? Of heb je gewoon geen zin meer? Als je echt wilt stoppen zou ik dat van halftijds school halftijds werken kiezen.
Nog veel succes in je keuze:-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |