Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   wat nu.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1900255)

tomska 01-06-2015 18:35

wat nu..

hallo iedereen, ik zit al een tijd met een probleem en ik weet echt niet meer wat ik moet en kan doen.

Ik kreeg een paar maanden geleden gevoelens voor een hele goede vriendin van me die ik al best lang ken. Ik had dit een tijdje opgekropt maar uiteindelijk toch maar tegen haar gezegd ondanks dat ik wist dat ze een vriend heeft. Zij zei toen tegen me dat ze me zag als vriend en niks voor me voelde en ik nam daar genoegen mee, even goeie vrienden.

Nog geen dag later sprak ik met dr af en zei ze dat ze me dus wel heel erg leuk vond, ik dus helemaal happy maar er was nog 1 "probleem" haar vriendje, kort gezegd koos ze uiteindelijk voor haar vriend en niet voor mij wat ik dus rot vond maar wel begrijpelijk. hierna is er ongeveer een maandje verstreken en waren we gewoon nog steeds vrienden. toen we film waren kijken waren we ineens uit het niets aan het zoenen en ze vond me dus nog steeds leuk. ze maakte het toen uit met dr vriend en we hadden een harstikke leuke tijd maar na 4 dagen mistte ze haar vriend heel erg en wilde ze het weer aanmaken. ik dus weer een kutgevoel want die vriend wilde dat wel.

nu is die vriend van dr voor een lange tijd vertrokken en wij zijn gek genoeg nog steeds goeie vrienden gebleven. en een paar dagen geleden tijdens uitgaan weer in gesprek geraakt met haar over relatie enzo en nu hebben we dus weer gezoent en twijfelt ze weer.

dus ik kan er met mn hoofd echt niet meer bij en ik weet echt niet hoe en wat er nou precies in haar hoofd afspeelt.. dusja wat nu

v1nA 01-06-2015 18:50

Als je zeker weet wat ze ni met je gevoelens speelt, dan heeft ze misschien schrik dat als jullie relatie eindigt dat ze dan zowel haar vriend die je was en haar lief kwijt is.
DAt wil ze misschien niet op het spel zetten? of durft ze dat niet? Of misschien weet ze zelf geen raad met haar gevoelens omdat je tenslotte haar vriend was? Want het kan misschien zijn dat ze niet zeker is of dit nu liefde of gewoon sterke vriendschap is?
Ik kan U niet echt verder helpen maar als je weet dat ze eerlijk met u is. Zou ik er gewoon voorgaan, een gewone vriendschap zit er misschien toch niet in de eerste weken want dit gaat raar zijn voor jullie beiden.
En als je voor haar bent gegaan maar het draait fout uit dan is dit ook niet leuk voor jou maar dan weet je ineens dat het nooit iets zal worden.
Als je er voor bent gegaan kan je geen spijt hebben nadien en kan je gewoon als het niets word je slechte gevoelens die moment verwerken. En daarna misschien terug vrienden worden, niet?

p.s.: ik hoop dat ik duidelijke zinnen bouw ;)

tomska 01-06-2015 18:54

spelen met gevoelens zie ik haar niet snel doen aangezien ik haar al heel lang ken en we dus erg goeie vrienden zijn. maar ik denk dat ik gewoon afwacht op wat ze zelf wil want ik wil juist niet aandringen etc

btw zinsopbouw is gewoon leesbaar dus prima haha

v1nA 01-06-2015 19:24

ja ik wil zeggen dat je haar moet proberen te overtuigen, heb je dit al gedaan.
Dan zou ik haar ruimte geven want alleen zij kan natuurlijk zeggen hoe ze zich voelt

Elin3 01-06-2015 19:43

Wil je wel met een meisje dat in principe vreemd ging (met jou), toen toch voor haar vriend koos, het uitmaakte met haar vriend, haar vriend toch weer terug wilde en nu die vriend lange tijd weg is heeft ze weer met jou gezoend?

Heer Wil 02-06-2015 12:28

Je bent waarschijnlijk even leuk als dat andere vriendje. 50% kans dat ze voor jou kiest en 99% kans dat ze die mening in de toekomst weer bijstelt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.