Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   hallo heb een vraag ivm anorexia (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1900315)

ikxxx 04-06-2015 20:10

hallo heb een vraag ivm anorexia

hallo ik ben 15, bijna 16 en de dokter zegt dat ik kans maak op anorexia.
Ik eet bijna niks en ik te mager ben voor mijn leeftijd, ik heb ook nooit honger en als ik eet moet ik alle moeite van de wereld doen om niet te braken.
Heeft er iemand raad voor mij? :confused:

Elin3 04-06-2015 21:17

Wat eet je zoal, of wat vind je moeilijk om weg te krijgen? Kan je bijvoorbeeld wel smoothies drinken of een toetje eten? Zijn er dingen die je echt heel lekker vindt?

bierkoning 05-06-2015 11:25

en ik verplaats dit even naar lichaam en gezondheid!

ikxxx 05-06-2015 19:34

meestal eet ik een halve boterham met choco rond 10 uur en de rest van de boterham in de middag, een s'avonds wat groentjes, aardappelen of rijst met vlees. Ik heb vooral moeite met het vlees en het toetje moet minstens 3 uur later komen want anders kan ik het niet meer binnen houden. Pasta vind ik echt heel lekker maar mijn vader niet dus we eten dat ook niet zo vaak.

Pluis 05-06-2015 20:37

Wat vind je er zelf eigenlijk van dat het nu zo gaat? En hoe komt het dat je het niet binnen kunt houden?

ikxxx 06-06-2015 10:38

Ik weet dat het verkeerd is om minder te eten maar ik kan er niet mee stoppen. Als ik meer eet dan anders denk ik dat ik dat allemaal niet nodig heb en moet het er gewoon weer terug uit.

Pluis 06-06-2015 11:28

Nou, dan ben ik het denk ik wel een beetje eens met je huisarts. Je bent 15, volop in de groei en om dat te doen heeft je lijf brandstof nodig. En dat is veel meer dan 1 boterham en een klein bordje avondeten (dat je dan ook nog eens uitbraakt).

Wat wil jij eigenlijk het allerliefst? In de ideale wereld, wat zou je dan doen qua eten en je lijf?

ikxxx 06-06-2015 11:45

In mijn ideale wereld zou ik zo veel kunnen eten als ik zou willen zonder dik misselijk te worden! Maar spijtig genoeg bestaat de ideale wereld niet :(

Pluis 06-06-2015 12:15

Nou die misselijkheid, daar is heus wel wat aan te doen! Daar kan de huisarts je bij helpen trouwens. Ten eerste moeten ze eens uitzoeken hoe het komt dat je zo misselijk wordt: is dat een probleem met je maag of darmen, of zit het tussen je oren? Voor allebei kan heel goed een oplossing gevonden worden, dus geef het niet zomaar op! Ik kan het weten, want ik ben zelf ook 2 jaar elke dag misselijk geweest, waardoor ik amper kon eten. In mijn geval zit het tussen mijn oren, maar ook daar is heel goed wat aan te doen. Misschien ben je wel allergisch voor bepaalde soorten voedsel, of zit er ergens een ontsteking.

ikxxx 06-06-2015 13:01

Ik zal een afspraak maken bij de dokter, bedankt voor de tip!

Pluis 06-06-2015 14:47

Heel goed, succes! En zeg ook duidelijk tegen de dokter dat je wel graag WIL eten, maar dat het niet lukt door de misselijkheid.

ikxxx 06-06-2015 15:44

Dat zal ik doen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.