![]() |
Profielwerkstuk
Onlangs heb ik te horen gekregen dat ik was gezakt door een tekort van 0.2-0.3 voor wiskunde, hierdoor stond ik gemiddeld voor wiskunde een 4.4 i.p.v. een 4.5, waardoor ik wel zou slagen.
Een andere klasgenoot had een ''dikke'' onvoldoende voor zijn profielwerkstuk (lager dan een 4) en is hij wel geslaagd? Was er geen regeling dat je bij een onvoldoende voor PWS sowieso was gezakt? :eek: Wat ik hiermee wil zeggen, is het wel fair?:confused: |
Jij hebt niet genoeg punten gehaald. Onafhankelijk van de vraag of je klasgenoot terecht is gezakt, ben jij daardoor in elk geval gezakt.
Bij mijn weten telt je PWS mee in je combinatie-cijfer. |
Je bent helaas terecht gezakt.
"Vroeger" werd het profielwerkstuk beoordeeld met onvoldoende (O), voldoende (V) of goed (G). Het profielwerkstuk moest in die tijd minimaal voldoende zijn om te kunnen slagen. Tegenwoordig wordt het profielwerkstuk wel met een cijfer beoordeeld, maar dit wordt daarna gemiddeld met enkele andere kleine vakken (maatschappijleer, algemene natuurwetenschappen, soms literatuur, soms godsdienst/levensbeschouwing, soms klassieke culturele vorming). Het gemiddelde hiervan (=combinatiecijfer) telt, dus je kunt best slagen met een 3 voor het profielwerkstuk. |
Citaat:
|
Je combinatiecijfer mag onvoldoende zijn (moet wel 3,5 of hoger zijn) maar dan moet je wel genoeg punten hebben om deze te kunnen compenseren.
|
Daarom zeg ik "in beginsel" ja.
|
Zeker fair, je bent waarschijnlijk een pleb zonder bevoorrechte positie binnen je school. Vraag wat geld aan papa en mama en koop zo'n mooie glimmende jas. Oh en nu je toch bezig bent: Open een nieuw venster en tik www.dumpert.nl in!
Gratis advies hoor, doe er mee wat je zelf wilt!!!! Fijne dag nog, DOEIIII |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |