Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   arachnofobie (spinnenangst) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1900868)

XD08 05-07-2015 16:32

arachnofobie (spinnenangst)

Ik ben een jongen (14 jaar) en ik denk dat ik last heb van arachnofobie :s
Iedere keer dat ik zo'n beest zie dan wil ik er het liefst voor wegrennen maar dat lukt niet altijd. Als ik een spin zie tijdens de les kan ik mijn focus er (bijna) niet meer vanaf houden, omdat ik dan bang ben dat die spin dan naar me toe komt (toch durf ik er niet de hele tijd naartoe te kijken). Als er een op me zit dan verstar ik en weet ik niet meer wat ik moet doen... Het maakt me niet uit hoe groot ze zijn, want ik vind ze allemaal even eng :lisa:

Mijn vraag is:
Hoe kom je er vanaf? :s

Durian 05-07-2015 20:37

Mijn jongste broertje heeft dit ook, dit topic ga ik volgen.

bloodyb 05-07-2015 21:09

Van je wegmeppen en denken dat er hier geen spinnen zijn die je kunnen doodsteken.

AceSpade 06-08-2015 05:43

Citaat:

XD08 schreef: (Bericht 33801847)
Ik ben een jongen (14 jaar) en ik denk dat ik last heb van arachnofobie :s
Iedere keer dat ik zo'n beest zie dan wil ik er het liefst voor wegrennen maar dat lukt niet altijd. Als ik een spin zie tijdens de les kan ik mijn focus er (bijna) niet meer vanaf houden, omdat ik dan bang ben dat die spin dan naar me toe komt (toch durf ik er niet de hele tijd naartoe te kijken). Als er een op me zit dan verstar ik en weet ik niet meer wat ik moet doen... Het maakt me niet uit hoe groot ze zijn, want ik vind ze allemaal even eng :lisa:

Mijn vraag is:
Hoe kom je er vanaf? :s

Ik ben zelf geen fan van spinnen maar het is niet zó erg bij mij. Het helpt misschien wel dat ongeveer 99% van de spinnen in Nederland niets fout doen en dus niet bijten of giftig zijn. Ze zijn zelfs heel erg nuttig voor muggen en die rot vliegen te vangen in je huis. Probeer gewoon zo rustig mogelijk te blijven als je een spin ziet. Ze zijn net zo lief als lieveheersbeestjes ;)

Behandel ze gewoon als mensen. Beoordeel ze niet op hun afgrijselijke uiterlijk maar hun innerlijk! :p

Little Phoebe 06-08-2015 06:06

Ik heb er ook last van (al heb ik jaren geroepen dat ik ze "gewoon vies" vind). Ik durf bij supermarkten niet zo goed in een doos bananen te grijpen, omdat ik bang ben dat er een vogelspin is meegereisd en ik spuit twee keer per jaar de buitenkant van mijn huis, de berging, de trap naar de galerij en de galerij zelf met spinnengif. Andere (milieuvriendelijkere) tip om spinnen buiten te houden, is trouwens munt. Ik kan niet eens naar een spinnenplaatje kijken, ik was ook heel bang dat een of andere lolbroek hier eentje had gepost.
Ik woon nu alleen, dus soms moet ik er wel eentje weghalen (lees: vermoorden), maar dat doe ik meestal met de stofzuiger. De kleintjes durf ik tegenwoordig met een halve rol wc papier te pletten, wel met geluiden van walging, gevolgd door een winnaarsdansje :D Ik geloof niet in buiten zetten, dan komen ze naar mijn idee gewoon weer terug. Als ze heel groot zijn, kan ik gelukkig mijn buurman bellen :P maar ik hou ze ook zeker in de gaten, ik vind het vreselijk als ik weet dat er eentje zit en ik weet niet waar.

Er zijn therapieën, maar die zijn erg duur. Je wordt dan geconfronteerd met je angsten. Zou je eens op kunnen Googlen :y

SacredRose 06-08-2015 13:47

ik en mijn zus hebben het ook. mijn zus is er heel erg overheen gegroeid als het ware omdat ze ze heel vaak zelf weg moest halen op haar werk.

ik zelf heb er nog steeds wel last van maar het word wel minder.

Obelise 06-08-2015 14:16

T zijn spinnen?

Muggen zijn veel enger...
Dat heb ik overwonnen door bruut op ze te gaan jagen.

Waar moet je bang voor zijn met spinnen? Tenminste drinken ze je bloed niet >_>

deadlock 08-08-2015 00:43

Maar als ze je bijten dan begin je te verteren van binnen <3

magnusdebaas 08-08-2015 00:56

Citaat:

Obelise schreef: (Bericht 33813598)
T zijn spinnen?

Muggen zijn veel enger...
Dat heb ik overwonnen door bruut op ze te gaan jagen.

Waar moet je bang voor zijn met spinnen? Tenminste drinken ze je bloed niet >_>

Op vakantie vorig jaar heb ik 4 uur lang op insecten zitten jagen midden in de nacht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.