![]() |
Snapt er iemand wat van dat Grexit-gedoe?
Ik doe m'n best om het te snappen maar het lukt nog niet helemaal.
De laatste lijst met voorwaarden van de EU lijkt me op het eerste oog bv een poging om Griekenland zelf de stekker eruit te laten trekken, terwijl ik juist dacht dat 'men' Griekenland er koste wat kost bij wilde houden. Iemand die er wat meer verstand van heeft en cares to elaborate? |
Momenten waarop je ertur mist :@
|
Nee sry
ik snap er zelf ook geen bal meer van |
Gepensioeneerde Grieken schijnen zelfs geen geld meer voor bananen te hebben
|
Citaat:
lol |
Zou allemaal theater kunnen zijn, van de Duitsers, om echt heel streng over te komen voor hun binnenlandse politiek.
|
Men wil Griekenland er graag bij houden en Griekenland wil er graag bij blijven, dus beide partijen kunnen mooi tegen elkaar (blijven) opbieden totdat er eentje toegeeft.
|
Dus ze willen allebei hetzelfde, en daarom kunnen ze mooi tegen elkaar opbieden totdat er eentje toegeeft? Wat? Ik niet snappen :d
|
Of bedoel je dat ze beiden dus de ander aan het testen zijn, tot hoe laag 'ie wil gaan? Klinkt wel plausibel
|
Het probleem in één zin: alle politici weten wel wat de beste oplossing is, maar de EU-kopstukken vrezen de kiezer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Akkoord is er.
|
Wie weet er nog een goed Grieks restaurant in Utrecht?
|
'Er wordt een speciaal fonds opgericht waarin Griekse staatseigendommen worden verkocht en geëxploiteerd.'
Iedereen een stukje Acropolis! /Oprah |
Tsipras is echt keihard aan het pokeren al een hele tijd, ik denk dat de EU nu ook een soort poging doet om dat te doen, maar zeker met de uitspraken van Obama weet Griekenland dat ze nog best wat macht hebben en proberen ze die zoveel mogelijk uit te melken. Dat ze daarmee tijdelijke chaos creeren in eigen land lijkt een beetje bijzaak te zijn..
|
Nieuwe noodlening om Grexit te voorkomen..
|
Nou ja, als het Griekse parlement er mee instemt lijkt me :P
|
Citaat:
|
Tsipiras had gewoon even Griekenland moeten rebranden als bank, dan had 'ie de miljarden zo gekregen. En dan niet als lening natuurlijk.
|
Grieken eruit = Front National aan de macht = Holocaust II
of zoiets |
|
Het contrast met de banken is groot, inderdaad.
Aan de banken heeft Nederland 150 miljard betaald. Veel groter bedrag. Geen lening, geen maatregelen, geen grote ontslagen. Vanzelfsprekend ook geen terugdraaien van de bankenregulatie, dus de oorzaak van de crisis blijft onaangeroerd. Ze gaan ongestoord door. Ondertussen staat Griekenland al 5 jaar onder controle van o.a. de Europese Centrale Bank en onder hun "leiding" is het land kapotbezuinigd. Hun zorgstelsel is weg. Werkeloosheid en kindersterfte zijn hoog. Belastingen op rijken blijven natuurlijk wel lekker laag. Grexit lijkt me verder dom, maar het nieuwe akkoord gaat de recessie alleen maar erger maken. Jammer dat ze ingestemd hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie bedenkt die termen eigenlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het nieuwe akkoord is trouwens strenger dan het akkoord waar de Griekse bevolking 'nee' op zei. :') Machtsvertoon a la Verdrag van Versailles.
Heeft niks meer met financieel beleid te maken. Ben wel benieuwd naar wat Ertur ervan vindt! |
buigen voor Merkel zul je!
|
Griekenland heeft nog allemaal schulden van Duitsland kwijtgescholden dus Merkel moet niet zeuren.
|
Behaalde resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst!
Maar goed, ik snap de 'Wie betaalt bepaalt' houding wel een beetje. |
Ik ook.
Wat ik niet snap is dat je vervolgens bepaalt dat je schuldenaar dingen moet doen die ervoor gaan zorgen dat 'ie jou helemaal niet meer kan terugbetalen. Zoals z'n werkcomputer verkopen of degressieve belastingmaatregelen doorvoeren. |
Citaat:
|
Duitsers hebben er nogal een handje van om beleid te ver door te voeren ;P
|
Debat in Griekenland nu bezig en het rellen is ook al begonnen.
|
gewoon akkoord gekregen hoor
|
democracy winz! Die rellende Grieken waren vast van die luie gyrosvreters :bob::bob::bob:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Landen in Europa zijn gewoon te verschillend en het werkt allemaal niet op deze manier. Zogenaamd moet Europa als één Europa handelen, maar iedereen streeft alleen zijn eigen belang na. De hoge heren in Europa willen vooral hun zakken vullen en naar de Europese superstaat toewerken, de hoge heren in het bedrijfsleven willen hun zakken vullen, Griekenland wil geld blijven ontvangen van de EU tegen de meest gunstige voorwaarden en de meeste andere landen willen juist zo min mogelijk betalen aan Griekenland.
|
En daarbij worden hele vieze spelletjes gespeeld en wordt de boel voorgelogen.
|
In tegenstelling tot Rusland of China waar iedereen hetzelfde is.
|
Haha, iemand die de "hoge heren"-kaart op een niet-ironische manier trekt.
|
Zie sig.
|
Hai! Worden er nog wedjes gelegd op of de laatste maatregelen ook echt worden doorgevoerd/tot groei leiden?
|
Ja de EU zet een paar honderd miljard op wel doorgevoerd en wel tot groei ;)
|
Heeft JK de Jager al gereageerd? Met rente?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |