![]() |
Vraag aan de treinnerds
Wat is eigenlijk jullie mening over de privatisering van de NS?
Is het ergens aan te merken dat het goed was of juist slecht? |
De NS is niet geprivatiseerd want het is nooit een staatsbedrijf geweest. De verandering die er is geweest is dat er verantwoording afgelegd moest gaan worden over de zak met geld die ze ontvingen. Tot in de jaren '80 kreeg NS jaarlijks een blanco cheque en dat werd afgeschaft.
De frequenties zijn gigantisch verhoogd in de tussentijd en de NS maakt winst. Het is jammer dat de NS opgesplitst is trouwens, want dit zorgde voor een enorme brain drain en ook veel overhead (de dienstregeling wordt nu gemaakt bij NS en daarna nog een keer bij ProRail nagerekend bijvoorbeeld). Het oude ingenieursbureau is afgestoten en geprivatiseerd en dat is een kwalijke zaak want daardoor hebben ze veel last van beginnersfouten bij materieelaanbestedingen bijvoorbeeld, maar ook bij suffe dingen waar ProRail voor verantwoordelijk is. Tevens zijn wij van mening dat er een einde moet komen aan de aanbestedingsmanie. |
Vanwaar de vraag trouwens?
Trouwens; er wordt nu decentraal een grotere zak met geld aan de 'marktpartijen' (lees: dochters van andere staatsbedrijven) gegeven dan dat er ooit aan NS werd gegeven. |
ik had het zelf niet beter kunnen zeggen
|
Dat is onzin want je bent awesome.
|
ja dat is inderdaad wel zo
|
DEKALOOG ANTWOORD EENS JA KUT
|
O sorry!
Ik wilde hier een grapje maken over de privatisering van de NS, maar toen bedacht ik me dat ik er helemaal niet genoeg vanaf weet. Toen werd ik benieuwd naar jullie mening zoals vastgelegd op de vorige grote treinnerdvergadering. Citaat:
|
Wat een mooi logo hadden ze vroeger :lief:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...sterdam_CS.jpg http://assets.catawiki.nl/assets/201...b7c1741151.jpg |
Citaat:
En niet direct, het is een soort van zo gegaan; EY PROVINCIES? - Joah/Juh/Da/Wablief/Limburgsgewauwel MOTTEN JULLIE SELLUF DE TREINTJES EN BUSJES DINGEN DOEN?????!!!!?!??! - Liek mie wa leuk joah/Krek/Huh?/Limburgsgewauwel OKAY HIER IS GELD OK DOEI |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11. |