![]() |
hihi, wifi in de NS treinen
is zo lek als een mandje. Niet echt nieuws, maar misschien goed om te weten als je weer ergens een wachtwoord intypt (y)
https://decorrespondent.nl/3166/De-w...33928-eb8e914b Citaat:
|
Iedereen mag in januari naar mijn presentatie over SocialAccess, CloudAccess en SSL-beveiliging komen in Las Vegas :o
|
maar ik weet alles al deadlock :( :( Maar een tripje naar Vegas lijkt me prima (y)
|
OH JAH JOH? OOK WAAROM SOMMIGE CIPHERS ZO SLECHT ZIJN ALS EEN BLAUWE MOSSEL?!?!?!?!
|
De auteur doet het alleen een beetje lijken alsof het anders (erger) is dan bij andere open netwerken. :herp:
|
Wel grappig, ik heb in mijn vrije tijd al onze login-dingen dus Facebook/Twitter/LinkedIn-enabled gemaakt en voor de systemen die extra beveiligd zijn nog Google Authenticator ertussen gegooid, en nu willen ze het gaan uitrollen. Lijkt mij nog niet zo verstandig want ik heb er gewoon mee lopen spelen maar aan de andere kant wordt het wel hoog gewaardeerd.
|
Citaat:
Natuurlijk kan je overal zaken gaan lopen 'afluisteren', maar gezien het volume wat voorbijkomt is het toch wat anders dan de wifi van je lokale hipstercafé. |
tiswa
|
Citaat:
|
Ik heb NS al drie keer gevraagd of het mogelijk is om eduroam in te voeren of om een systeem als de DSB in te voeren; Gratis wifi en bloedsnel (nou is dat in Kopenhagen ook niet zo lastig met de hoeveelheid 3G masten die daar stond voor de uitrol van 4G begon) maar je ging je eerst registreren via DSB-Register en daarna heb je een account en daarmee kan je op het normale DSB-netwerk inloggen op zowel de stations als in de treinen. Echt heel handig en ook veilig.
|
(y)
|
Ik zit er nu op:lisa:
|
sgolieren.com heeft geen SSL dus is alles zo uit de lucht te plukken :cool:
|
Hmm, gaat inderdaad niet helemaal goed! Gevalletje routing? Via poort 443 krijg ik wel netjes de benodigde info zuruck.
openssl s_client -connect forum.scholieren.com:443 PHP-code:
|
The Go Daddy Group, Inc?
|
Citaat:
Citaat:
|
Nou ja, dat wifi in de trein (of wifi überhaupt) niet bijzonder veilig is was natuurlijk al bekend. Wat bij de NS vrij storend is is dat ze VPN ook blokkeren waardoor je het zelf dus ook niet veiliger kunt maken. (of dat was in ieder geval zo, wellicht hebben ze het recent veranderd).
|
Ze hebben geen enkele van de drie soorten VPN die ik gebruik ooit geblokkeerd en het is me zelfs eens gelukt om iets via torrents binnen te slepen.
|
Citaat:
|
https://forum.ns.nl/de-trein-11/veil...de-trein-15866
haha, die reactie: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |