![]() |
Star Trek
Hey, ik wil graag beginnen Star Trek te kijken. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen met kijken? Moet ik ook eerst de series kijken of moet ik beginnen met de nieuwste reeks van Star Trek met Chris Pine?, of gewoon van de oudste reeks, dan de reeks daarna en dan pas die nieuwste?
En hoe zit het met Star Trek Renegades. Hoort die echt bij de reeksen? Groetjes |
Ik ben zelf begonnen met de films (ik keek toen ik heel klein was de serie Voyager met mijn moeder mee, maar daar had ik natuurlijks niets van begrepen). Ik heb zelf de films grotendeels in volgorde van uitkomen bekeken. Zelf vond ik het bij de nieuwste Star Trek films heel erg gaaf dat ik de allereerste films al had gezien, zodat ik personages herkende (maar dat zal andersom ook zo zijn). De nieuwere Star Trek films zijn wat toegankelijker, de echt oude films zijn, zoals meer oudere films, wat trager.
|
Ik zou wachten op de volgende film en dan daar beginnen!
|
De meest ideale volgorde is natuurlijk hoe ze vroeger op TV en in de bioscoop zijn uitgekomen.
Zelf ben ik begonnen met TNG plus de daarbij behorende films, DS9 en Voyager. TNG en DS9 + DS en Voyager overlapten deels en zo kijken ze ook prima weg. Daarna heb ik de oudere films gezien (t/m Generations) waarna ik de andere (t/m Nemesis) films heb herkeken. En als laatste de nieuwe films. Maar die kan je ook best kijken zonder enige voorkennis van de rest van de series. TOS en TAS heb ik nog steeds niet gekeken net als Enterprise en daar heb ik tot nu toe ook niet echt veel aan gemist geloof ik :o |
ik zou van voor naar achter gaan kijken. Maar dan ook echt he, dus beginnen bij de series finale van de laatste serie en dan terugwaards
|
TNG->DS9->VOY->ENT->FILMS->OUDEMEUK
|
Je vergeet Babylon 5
en Space: Above & beyond |
Citaat:
Verder: Citaat:
|
Citaat:
|
So say we all.
|
Citaat:
|
En Farscape.
|
Ik zou zeggen: TNG seizoen 1 t/m 3 om er in te komen en dan achter elkaar de eerste zes klassieke films.
Daarna verder met TNG, en zodra DS9 in de tijdlijn begint (halve) seizoenen afwisselen met DS9 en laterna hetzelfde met Voyager. Uiteraard na de laatste aflevering van TNG wel direct Generations (de film) en ongeveer rond seizoen 5 van DS9, First Contact (in ieder geval niet voordat de Defiant in DS9 is geīntroduceerd). Eventueel voor t einde van seizoen 6 van DS9 nog Insurrrection en als je het aankunt na Voyager Nemesis. Dan tijd voor TOS en de laatste twee seizoenen van Enterprise. Dan de rebootfilms. |
Star Trek Renegades en aanverwante fanseries zijn echt voor de die-hard trekkies, die zijn pas te waarderen als je alles al hebt gezien (ook vanwege de enorme hoeveelheid verwijzingen naar de echte series). Acteerwerk is zeer matig, hoewel t wel indrukwekkend is in hoeverre sommige sets getrouw zijn nagemaakt en hoeveel werk er in effecten wordt gestoken, maar ik ben best n fanatieke fan van Star Trek en ik kan het soms lastig pruimen.
|
Ik zou gewoon beginnen bij TOS, dan TNG, DS9 en Voyager, Enterprise overslaan, dat was niet veel soeps. Qua films, 1, 2, 4, 6, 8, 10...
|
Begin bij die ene film dat ie Darth Vader wordt! Met Jar Jar, dat is echt een topper! Beste rol in een film ooit vond ik
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jar Jar is gewoon een spastische hyperactieve slak met ledematen.
|
*Dark Vader bedoelde ik sorry
|
Citaat:
|
Ik ben meer van Starsky&Hutch
|
space balls
|
Citaat:
|
WE AINT FOUND SHIT
|
Ok nu heb ik door dit topic Adidas Star Wars schoenen customized en besteld :(
USS ENTERPRISE paste er alleen niet op, lame |
Link plox :bloos:
|
|
kut betercore
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...af&oe=569D655E
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...25&oe=56A8D2BA Echt geen idee of dit zo via FB sharebaar is! :cool::cool::cool: |
Ik zie ze!
|
NICE!! :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |