Eerste auto
Hallo allemaal,
Ik ben serieus aan het kijken naar een eerste auto, naar de Fiat Seicento. Goedkoop in wegenbelasting & verzekering en een auto waar je niet veel voor betaald bij aankoop. Nu is mijn vraag, hebben jullie nog tips voor eventueel een ander merk auto? Het liefst wel eentje waarbij de wegenbelasting & verzekering rond de 100 per maand is voor een 18 jarige met 0 schadevrije jaren. |
Ik vind een Nissan Micra echt een hele prettige auto, ik leen regelmatig de tweedehands Micra van mijn huisgenootje en hij rijdt gewoon heel erg fijn. In het kostenplaatje heb ik helaas geen inzicht...
|
Kleine oudere Japanners, bijv. Daihatsu Cruore, Suzuki Alto, Suzuki Swift, Nissan Micra, Mazda 121, Mitsubishi Colt.
|
Thnx, maar vind ze allemaal toch niet zo mooi als de Fiat..
|
Kan best, maar statistisch minder betrouwbaar ;)
|
Overigens, niet botsen met dit soort auto's :d:
|
Hmm dat weet ik niet, mijn zus heeft er 4 jaar meegereden zonder grote problemen. En ze zijn financieel gewoon heel erg aantrekkelijk. En mooi.
|
Opel astra uit 1998 ofzo
|
Opel Corsa 16v C20XE, Citroen BX, Mazda 323F BG, Mazda RX-7 FC3S 13B, Opel Kadett GSi.
|
Als je toch een Seicento neemt, neem dan wel een Seicento Abarth.
|
Ja dat zeker. Die abarth heeft uitstraling.
|
http://www.autotrader.nl/auto/fiat-s...specificaties/
Wat zeggen jullie ervan? Half jaar APK nog, 5 eigenaren, mooi kleurtje, 70.000 en een sporteditie! |
Opels zijn wel relatief zwaar al zit ik met mijn Opel Corsa nog wel onder de 100 euro per maand voor verzekering en wegenbelasting denk ik. Maar mijn auto is bijvoorbeeld wel zwaarder dan de Citroën Xsara van mijn moeder die een stuk groter is maar Citroën is heel veel kunststof (licht).
|
Citaat:
|
Is redelijk normaal, er zijn er meer zonder stuurbekrachtiging dan met. Ik heb m vooral nodig voor het werk en school. En het is gewoon handig. 5 deurs heb ik niet nodig, zovaak rijd ik niet met 5 personen waarschijnlijk.
|
Geen stuurbekrachtiging zou ik wel een serieus nadeel vinden. Heb je al eerder in auto's gereden zonder stuurbekrachtiging?
|
Nee, maar ik laat mijn keuze niet afhangen van stuurbekrachtiging of niet. Of ik moet er tijdens de proefrit achter komen dat het zo achterlijk zwaar is dat ik er niet mee kan rijden.
|
Ohja, bij de eerste foto, zien jullie daar op de zijkant een deuk of is dat een weerspiegeling?
|
Aangezien je toch alleen maar openstaat voor een Fiat Seicento, ongeacht bijv. statistiek of wel/niet aanwezige opties, zou ik zeggen: maak eens een afspraak bij die garage, bekijk de auto en doe een uitgebreide proefrit ;)
Om KIET nog maar eens te quoten: bij auto's van deze leeftijden en prijzen moet je geluk hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
little update, auto is al verkocht. En dit is al de 3e keer dat een auto waar ik sterke interesse in heb verkocht is.
|
Misschien eerder aangeven dat je interesse hebt? Je kan altijd (zeker na een proefrit), nog zeggen dat je het toch niets vindt.
|
En het was een deuk!!!
|
Haha ja iknow, ben nog iets te afwachtend. Komt omdat een vriend met iets meer verstand van 2e hands auto's me helpt met zoeken. En of het een deuk was zullen we nooit weten :)
|
|
Met zo'n klein autootje moet je wel een spierziekte hebben, wil het gebrek aan stuurbekrachtiging een probleem zijn... Het is iets meer sjorren als je in wil parkeren, maar het voordeel eraan: je geeft minder dan 1000 euro uit, en er zit niet iets op dat ook nog stuk kan.
Bij zo'n klein autootje moet je wel rekening houden dat de inzittenden de kreukelzone vormen, want echt bescherming bieden bij een aanrijding met wat of wie heb je niet. Het bovenstaande autootje is voor net geen 600 euro misschien nog best wel een optie. Klets er nog 150 euro af, laat het gaatje in de uitlaat lassen, en je kunt een jaartje kilometers maken. |
Ja, maar aan die gele zitten een paar nadelen.
9 eigenaren: Wat kan betekenen dat er structureel iets mis is met de auto dat ze hem zo snel wegdoen. Geen NAP: Kan dus zomaar teruggedraait zijn. Ook vind ik geel geen mooie kleur voor een auto. |
Citaat:
|
Want ik ga er vanuit dat ik een enorm ongeluk krijg.
Ik snap jullie, maar ik moet kopen vanuit mijn budget en smaak, en daar past deze auto gewoon het beste in. Samen met de Fiat Punto waar ik naar aan het kijken ben. |
Je hoeft zelf niets stoms te doen om een botsing te hebben hè, dat kunnen ook je medeweggebruikers zijn. Je hebt ook geen 'enorm ongeluk' nodig om je auto in de prak te rijden.
|
Citaat:
|
Met jouw budget is het geluk hebben.
Ik heb jarenlang voor dat budget rondgereden in auto's. Letterlijk tot de volgende APK, om ze vervolgens aan de sloper mee te geven. Het voordeel eraan was dat ik geen geld kwijt was aan onderhoud, want als er iets stuk ging, kostte het per definitie meer dan de dagwaarde van de auto. Dus het meeste onderhoud en reparatie, ging met een schroevendraaier en ducttape. Het nadeel eraan is dat er altijd wel wát aan mankeert. Grotere of kleinere zaken. Hoge kilometerstand is niet per definitie een probleem, als je maar inzage krijgt in het onderhoud. Als je de rekeningen kan inzien, kun je ook bekijken zonder NAP of de kilometerstand een beetje klopt. |
En nog even over veiligheid: bijv. de Fiat Punto die je zelf noemde is veiliger dan een Fiat Seicento, veel veiliger zelfs als je de "nieuwe" versie van de Punto die in 2000 werd uitgebracht kunt nemen (4 sterren voor de Punto, anderhalve ster voor de Seicento...).
|
Iknow guys. Misschien is het wel mijn smaak, maar wees eerlijk, die Seicento is een van de lichte auto's die er zijn, en dus qua wegenbelasting het goedkoopt. Aangezien de waarde zo laag is kost de verzekering ook niks.
Overigens vind ik de Peugeot 106 ook wel erg vet. Tis gewoon een beetje kijken wat er is, of het nou een Seicento, Punto of 106 is. |
Citaat:
|
Als het een echte GTI is, dus niet een 1.1 met GTI stickertjes, dan is de verzekering ineens niet meer zo heel goedkoop. Want jong + 0 schadevrije jaren + een petjesbak met alle bijbehorende risico's = dure verzekering. Bovendien is het ding dan in gebruik nog duurder omdat een GTI nu eenmaal meer benzine lust dan een lullig stadsding. En bij goed onderhoud (en ja, een auto moet je goed onderhouden) is een GTI ook vaak weer duurder dan een standaard 1.1.
Plus met het budget van de TS een "goeie" GTI, is zeg maar bijna niet vindbaar... |
Dan zou je een GTI motor in een normale 106 kunnen doen. Want een normale 1.1 is echt een lullig ding.
|
Volgens mij heb je de openingspost niet helemaal goed begrepen.
De ts wil voor weinig geld en auto die weinig verbruikt en niet teveel kost. Volgens mij moet je een motorswap op kenteken doorgeven, dus komt er te staan dat er een 1.6 GTI inligt, en daar betaal je dan ook weer verzekering voor. Los daarvan: dan verbruikt hij meer, onderhoudskosten zijn weer duurder, en volgens mij was dat nu net wat de ts niet wilde. En lullige dingen of niet: het kopen van een auto is meestal het probleem niet. Hem op de weg houden en alles kunnen betalen, wel. Die terugkerende kosten, maken een auto bij uitstek duur. |
Jongens heb een auto gekocht via een autohandelaar die familie is, heb een Toyota Starlet uit 1996 met 130.000 op de teller, een jaar apk en Nationale auto pas, gekocht voor 700 euro (Deze auto's brengen nog zo'n 1000-1300 op). Zitten nog een paar deukjes in die eruit worden gehaald voor 50 euro en heb nieuwe wieldoppen besteld (want de standaard wieldoppen zijn afschuwelijk:D).
|
Gefeliciteerd met je aankoop! Hopelijk ga je een hoop plezier hebben van je auto
|
Een Starlet is een goede keus! Zeker geen Starlet Glanza V he?
|
Nope, 1.3 16V
|
Citaat:
|
Veel veilige kilometers!
|
Citaat:
Niet omkeuren ben je niet verzekerd bij ongeluk! Of je krijgt bij controle wok status En ombouwen is snel 500 tot 750 euro als je moet laten doen.. Heb passat uit 1982 van 1.6 (70pk) naar 1.9d (64pk) omgebouwd en nu gaat die naar 2.0 gti (150pk) |
Ik had al zo'n vermoeden dat daar aparte regeltjes voor zijn. Ook wel terecht, ergens...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.