Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Smet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=190288)

Xia 19-08-2002 08:57

Smet

Onbevangen was eens
in een web zonder angst
de buitenwereld in te moeten

Onbevlekt was eens
in een lang ver verleden
Mijn toekomst van toen

Maar ook met smet
een grafsteen op mijn hart
blijft mijn wereld bestaan

een baggere poging mijn gevoel te omschrijven. Ik geloof dat ik het dichten begin te verleren of zo...

*Norena* 19-08-2002 10:14

ik vind het laaste wat minder, maar het is met gevoel geschreven meid, en dan vindt ik het altijd mooi...

ga zo door.. (y)

berteltje 19-08-2002 11:01

Citaat:

Myself! schreef:
een baggere poging mijn gevoel te omschrijven. Ik geloof dat ik het dichten begin te verleren of zo...
Gewoon doorgaan, ik heb het ook een tijdje gehad. Ik kon niets meer bedenken. Ik had heel veel ideeen in mijn hoofd, maar als ik ze wilde opschrijven lukte het gewoon niet meer.

Ik vind dat je je gevoel in ieder geval wel duidelijk naar voren hebt laten komen. De laatste strofe vind ik niet zo mooi, beetje uhm te... als je begrijpt wat ik bedoel

Ik vind het geen slecht gedicht ofzo, maar ik heb wel betere van je gelezen.

Liefs Kimry

tacidvs 19-08-2002 12:37

Dit lijkt tegendraads, maar in tegenstelling tot mijn oppositie zal ik mijn mening beargumenteren.

Je begint het dichten niet te verleren, dit gedicht is eigenlijk een van je betere, geloof me. Geen dwingend metrum, gedwongen rijm of hopeloos expliciete constructies, niveau dus. Een beetje subtiliteit en vrijheid worden, blijkbaar alleen door mij, gewaardeerd, complimenten.

flurry 19-08-2002 14:14

eens met die ene voor mij

maar waarom koos je voor blauw?

Secreet 19-08-2002 16:44

Mwoha vind je inhoud geweldig :)

gedicht op zich ook...maar ben niet anders van je gewend :)

Dusjcrib 19-08-2002 17:22

Ik vind het een heel goed gedicht, ik moest er over nadenken en hem een paar keer lezen, en dat is positief bij mij!

Dus ik vind neit dat je het dichten begint te verleren hoor.. het is idd wat tacidvs zegt, het straalt vrijheid uit, maar heeft daarbinnen toch structuur.. en er spreekt heel veel gevoel uit, en dat is altijd knap

Xia 19-08-2002 18:44

Citaat:

flurry schreef:
eens met die ene voor mij

maar waarom koos je voor blauw?

Omdat ik nooit voor blauw kies bij een gedicht. Voor mijn gevoel past het helemaal bij dit gedicht.

Ik ga niet iedere reactie afzonderlijk af, maar bedankt iig allemaal. Wie weet is het gewoon even een poetische (kan de puntjes niet vinden) dip en komt dat allemaal wel weer assik er de rust voor krijg. :)

tacidvs 19-08-2002 21:33

alt+137

Xia 20-08-2002 15:13

Citaat:

tacidvs schreef:
alt+137
weet ik, alleen om de een of andere reden krijg ik dan een nieuwe internet scherm en een vaag muziek nootje, ipv een e met puntjes.. :confused:

tacidvs 20-08-2002 15:58

numlock aanzetten

Xia 20-08-2002 16:17

Citaat:

tacidvs schreef:
numlock aanzetten
ë

hehe, heel slim :D

Anne 21-08-2002 11:06

Ik vind de eerste strofe heel mooi, de rest iets minder. Ik denk niet dat je het dichten verleerd, misschien lukt het op dit moment gewoon iets minder (bij mij ook :p). Verder heb ik toch wel mooiere gedichten gelezen en moet jij even zeggen wanneer je eerstvolgende dag vrij is, want dan kom ik met mn OV-tje naar je toe :)

Xia 21-08-2002 11:08

Citaat:

Anneee schreef:
Ik vind de eerste strofe heel mooi, de rest iets minder. Ik denk niet dat je het dichten verleerd, misschien lukt het op dit moment gewoon iets minder (bij mij ook :p). Verder heb ik toch wel mooiere gedichten gelezen en moet jij even zeggen wanneer je eerstvolgende dag vrij is, want dan kom ik met mn OV-tje naar je toe :)
hehe, joh, deze week niet! Mn nieuwe kamer (je weet wel, de ouwe van Bart..) wordt deze week gemaakt dus ik moet voortdurend alles oversjouwen en helpen en etc etc :)

en hierna begint school..dus et duurt nog wel even denk ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.