Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Vrouwenbesnijdenis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=190293)

icegirl.com 19-08-2002 09:03

Vrouwenbesnijdenis

Ik heb in een tijdschrift gelezen over vrouwenbesnijdenis.
En o wat is dat goor!!
Ze gaan dan je clitoris en je schaamlippen eraf snijden en dan de boel aan elkaar naaien en een heel klein gaat openlaten om te kunnen plassen. :( :eek:
Op 6jarige leeftijd!
Dit alles doen ze voor het genot van de mannen.
Dat als zij trouwen, ze er zeker van zijn dat ze nog maagd zijn.
Ik vind het echt verschrikkelijk wat ze doen en tis nergens nuttig voor ook.

Lil_DarkAngel 19-08-2002 09:18

Ja ik weet wat je bedoeld!
het is gewoon walgelijk!
Het komt vooral voor in Afrika en Somalië! Wel te verstaan zonder verdoving!! brr :eek:
Ze laten idd een klein gaatje open voor de menstuatie en voor het plassen!

icegirl.com 19-08-2002 09:39

En ze doen het geeneens in een ziekenhuis ofzo..

'Heel vroeg, als alle mannen nog slapen, leidt de moeder haar dochter uit het kamp de bosjes in. Daar wachten andere vrouwen.
Hoeveel is afhankelijk van de kracht van het meisje. De vrouwen drukken het meisje tegen de grond. Ze verstommen haar geschreeuw en gekerm door hun handen op haar mond te houden en laten haar na de besnijdenis weken alleen achter, bloedend in een hutje van stro. Met de kans om dood te bloeden of om aangevallen te worden door wilde dieren. Pas als de wond genezen is, keren de meisjes terug naar het dorp.'

M@rco 19-08-2002 09:45

Yech (n) :(

Maarreh... als ze alles dichtnaaien, blijft er toch weinig genot over voor de mannen? :confused:

Ki Fighter 19-08-2002 09:47

Is gewoon dom.

icegirl.com 19-08-2002 09:50

Als ze gaan trouwen maken ze dat weer open lijkt mij.

nare man 19-08-2002 09:58

Citaat:

icegirl.com schreef:
Als ze gaan trouwen maken ze dat weer open lijkt mij.
Ja, op het gunstige geval 'operatief' als je hun primitieve geneeskunst met roestige messen een operatie kunt noemen. Maar wat ook voorkomt is dat de man gewoon met kracht naar binnen gaat zodat het vanzelf wel openscheurt. Dan komt er ook weer bloed vrij (natuurlijk) en dat is ook weer een teken van reinheid/zuiverheid enz enz.

Belachelijk fenomeen. Heeft overigens niets met de Islam te maken, 'tis iets puur cultureels in Somalië/Ethiopië e.d.

Wat ik nog wel het ergste vind, is dat die meisjes ook nog vantevoren wordt wijsgemaakt dat het zo 'hoort', en dat het een eer is om besneden door het leven te gaan. Daarom onderwerpen een groot aantal van de meisjes zich er ook al vrijwillig aan en denken de vrouwen dat het gewoon hun lot is om zo verminkt te worden. Over indoctrinatie en het ontzeggen van levensvreugd gesproken.

~Golvend Badeendje~ 19-08-2002 10:15

Denk meteen aan alle infecties die het met zich meebrengt...

Lil_DarkAngel 19-08-2002 10:17

Citaat:

icegirl.com schreef:
En ze doen het geeneens in een ziekenhuis ofzo..

'Heel vroeg, als alle mannen nog slapen, leidt de moeder haar dochter uit het kamp de bosjes in. Daar wachten andere vrouwen.
Hoeveel is afhankelijk van de kracht van het meisje. De vrouwen drukken het meisje tegen de grond. Ze verstommen haar geschreeuw en gekerm door hun handen op haar mond te houden en laten haar na de besnijdenis weken alleen achter, bloedend in een hutje van stro. Met de kans om dood te bloeden of om aangevallen te worden door wilde dieren. Pas als de wond genezen is, keren de meisjes terug naar het dorp.'

ja idd en na het besnijden, zetten ze de meisjes in het zand om het bloed te stelpen!
m.a.g lekkere infecties enz
:eek:

~Golvend Badeendje~ 19-08-2002 10:19

Citaat:

nare man schreef:

Ja, op het gunstige geval 'operatief' als je hun primitieve geneeskunst met roestige messen een operatie kunt noemen.

Niet alleen messen,ook stukken glas of scherpe stenen...

KazzZ 19-08-2002 10:45

iewwww :( (n) kvind dit zo onmenselijk... alleen al bij de gedachte krimp ik ineen :( Dit zouden ze echt moeten verbieden :mad:

miss_sunshinegirl 19-08-2002 10:52

oh verschrikkelijk is dat! HEb in de Elsevier erover gelezen en wel 's een interview met Waris Dirie. Echt vreselijk! 'Alles' deed al pijn bij de gedachte er aan!! Dat mannen/mensen dat elkaar aandoen puur voor het genot...

Wat zullen die vrouwen pijn hebben... hoop dat het snel overgaat want in 'deze' tijd moet dat toch eignelijk niet meer mogen!

DarkCat 19-08-2002 11:48

En een onbesneden vrouw word door iedereen uitgejend en geen enkele man wil haar.. dus ze moeten wel.. en das het gemene. Je ontneemt een vrouw gewoon een essentieel lichaamsdeel, das mijn mening. Duidelijk is dus dat seksueel genot voor vrouwen daar een taboe is.. liggen, pijn hebben en kinderen baren :(

verbal-violence 19-08-2002 12:02

dit heb ik ook e sgehoord ja, echt neit best. Vrouwen verdienen dit nit :(

ik vraag me af waar ze dit doen , heb wle interesse bij een clitje :D :D

ii 20-08-2002 18:36

Citaat:

Lil_DarkAngel schreef:

Het komt vooral voor in Afrika en Somalië!

Ehm het kan aan mij liggen, maar Somalië ligt in Afrika...

Maar erg is het zeker... Onvoorstelbaar dat iemand dat ooit bedacht heeft. Kijk, bij jongens vind ik het 10 keer zo hygiënisch als hij besneden is, maar bij meisjes is het zo onnodig!

jnieuwelaar 20-08-2002 18:42

Volgens mij sneden ze dan alleen de clitoris weg hoor. Is al erg zat. Heb wel eens een vrouw gezien op tv die dit alles in geuren en kleuren aan het vertellen was. Gebeurde tijdens een of andere oorlog in zo'n gek apenland.

shanne 20-08-2002 18:50

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Volgens mij sneden ze dan alleen de clitoris weg hoor. Is al erg zat.
Das niet waar hoor, ze snijden bij die meisjes ook de schaamlippen weg en naaien alles dicht. echt verschrikkelijk. die ene vrouw, was nu fotomodel ofzo, had daar een boek over geschreven en dat vonden de meeste vrouwen daar wel goed. dat ze dat had geschreven dan.

jnieuwelaar 20-08-2002 19:06

Citaat:

shanne schreef:

Das niet waar hoor, ze snijden bij die meisjes ook de schaamlippen weg en naaien alles dicht. echt verschrikkelijk. die ene vrouw, was nu fotomodel ofzo, had daar een boek over geschreven en dat vonden de meeste vrouwen daar wel goed. dat ze dat had geschreven dan.

pff dan ist echt niks nee.

MCH 20-08-2002 19:46

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Volgens mij sneden ze dan alleen de clitoris weg hoor. Is al erg zat. Heb wel eens een vrouw gezien op tv die dit alles in geuren en kleuren aan het vertellen was. Gebeurde tijdens een of andere oorlog in zo'n gek apenland.
Ze naaien dus alles dicht en dat er alleen een klein gaatje overblijft. Dit stond een paar jaar geleden in Readers Digest. Volgens mij ging het verhaal toen over een superbekend model (Naomi Cambell ofzo :confused:) en die had dit ook allemaal meegemaakt. Weet nog wel dat ik het vies vond om allemaal te lezen en dat het ook heel erg is e.d. Ze hebben haar geopereerd en alles weer hersteld zodat ze ook zwanger kon raken. Maja, sommige culturen zijn een beetje vreemd.

Milk 20-08-2002 19:53

je hebt een aantal soorten besnijdenissen hoor, zag ik in een BNN docu op een maandag.

De minst 'erge': alleen clitoris weg
Erger: clitoris en binnenste schaamlippen weg
de ergste: de volledige met dichtnaaien zoals hierboven vaak beschreven is.

punkyfish 20-08-2002 20:57

Ulgh. Ik moet er niet aan denken :eek:

Lil_DarkAngel 20-08-2002 20:57

Citaat:

Hermione schreef:

Ehm het kan aan mij liggen, maar Somalië ligt in Afrika...

Maar erg is het zeker... Onvoorstelbaar dat iemand dat ooit bedacht heeft. Kijk, bij jongens vind ik het 10 keer zo hygiënisch als hij besneden is, maar bij meisjes is het zo onnodig!

ja duh :rolleyes:
Maar in Somalië komt het echt heel vaak voor.
Ik noemde Afrika er dus bij om aan te geven dat er meer landen in Afrika zijn die daaraan meedoen!
En ik was ze niet van plan allemaal op te noemen!
snappie?

tacidvs 20-08-2002 20:59

Jammer dat je dat uit een BNN-documentaire hebt, maar wel waar.

Mmmm, zal ook nog even toevoegen dat de kans op complicaties bij de geboorte, zo er al geen sprake van onvruchtbaarheid is, bijna twee maal zo hoog is als bij niet-besneden vrouwen?

~sweetgirl~ 20-08-2002 22:12

Ik vind 't nogal onmenselijk en het lijkt me erg pijnlijk :(

MCH 21-08-2002 06:40

Citaat:

tacidvs schreef:
Jammer dat je dat uit een BNN-documentaire hebt, maar wel waar.

BNN heeft af en toe best nuttige documentaires die ook nog leuk zijn. (y)

ZHAzha 21-08-2002 07:51

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

yes..

Maar echt vreselijk..vrouwen besnijdenissen.. echt walgelijk gewoon.. dat dat daarzo gewoon mag..
Ik heb er ook welleens wat van gelezen.. worden die meisjes in een kuil!!!! met ZAND :confused: gestopt.. om te genezen.. kom op he..
Somigen gaan gewoon dood..

achterlijke cultuur

Saartje* 21-08-2002 08:28

Ben ik blij dat ik in Belgie geboren ben. Het regend hier wel veel, maar zo hebben we toch wel niet te klagen zenne :s
Jukkes, vind da vies... EN PIJNLIJK. Ze zouden zoiets gewoon moeten verbieden. Voor die mensen hun eigen gezondheid niet te schaden. Vind het gewoonweg schandalig !

En idd, ik heb ook ooit zo eens een documentaire gezien... Bij sommigen snijden ze ook echt wel ALLES weg en naaien het dan gewoon toe :( :(

icegirl.com 21-08-2002 17:18

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

Volgens mij ging het verhaal toen over een superbekend model (Naomi Cambell ofzo :confused:) en die had dit ook allemaal meegemaakt.

Tis Waris Dirie

FabI13 21-08-2002 17:30

het is een andere cultuur...maar het is en blijft verschrikkelijk :eek: :eek: :eek: :eek: (n)

Milk 21-08-2002 19:11

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

precies, wat is er zo mis met BNN? Dat 'je zal het maar hebben' vind ik ook best informatief (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.