![]() |
Noten Leren Voor De Bas
Ik speel nu al een paar jaar bas.
Ik kan het redelijk goed en ik speel al een tijd in een band. Ik wil als vervolgopleiding naar de rock city gaan in Eindhoven. Daarvoor wil ik alvast noten leren lezen. Dan heb ik meer kans om aangenomen te worden op die school. Maar...... Ik weet niet precies waar of hoe ik ze het beste kan leren voor de bas. Alvast bedankt. |
Als je lid bent van de biep kun je daar leerboeken voor de bas vinden (sommige met cd rom) en ik denk dat je voor ca € 20 ook wel iets in een muziekwinkel kunt krijgen. En op YouTube of ergens anders staan ook vast lessen voor basgitaar.
|
Noten leren voor bas is totaal niet handig. Ik raad je aan om tabs te leren lezen. Het is super makkelijk, je hebt in een uurtje door hoe het zit
|
Als je een serieuze muziekopleiding wil gaan doen lijkt het leren van noten me wel erg praktisch hoor ;)
|
http://basles-rotterdam.nl/wp-conten...-met-noten.jpg
Dit kan je misschien helpen, een goedkope manier om noten te leren lezen is het omschrijven van partituren naar tabs en het spelen van verschillende partituren op de bas. Zo heb ik mezelf althans ooit noten leren lezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |