![]() |
Veranderen van profiel (4VWO)
Beste,
Eind vorig jaar moesten wij ons profiel kiezen in de derde (ik zit nu in de 4e). Ik heb toen gekozen voor een NT profiel met wiskunde B etc.. nu ik dit een maand volg, ben ik erachter gekomen dat Wiskunde B mij gewoon veel te lastig is en ik ook met natuurkunde moeite heb, terwijl ik weet dat ik met een EM profiel nauwelijks moeite heb aangezien ik redelijk goed ben in economie. Mijn vraag aan jullie is, weten jullie of het mogelijk is om nog te veranderen van profiel / hebben jullie er zelf ook ervaringen mee ? Gr |
Waarschijnlijk kun je wel overstappen naar een lager profiel. Informeer hierover bij je school. Houd er wel rekening mee dat je je opties m.b.t. vervolgstudies beperkt.
|
Don't be a quitter
|
Het is nu geen drama als je wil switchen, je hebt immers nog niet zo veel gemist van de vakken die je niet gevolgd hebt. Eventueel kan je in de herfstvakantie nog wat dingen inhalen.
Als je dit serieus wil is het wel slim dit zo snel mogelijk met je mentor en/ of decaan te bespreken. |
Nu kan het nog makkelijk. Overleg even met je decaan. Misschien is het niet eens nodig met wat inzet/extra hulp van de docent. Denk goed aan je toekomst. Wat wil je later misschien studeren en wat heb je daar aan vakken voor nodig? Je wilt bepaalde wegen niet blokkeren als het niet nodig is.
Ik ben zelf na anderhalf jaar overgestapt van profiel. Dus wat tijd betreft zou ik me er helemaal niet druk over maken. ;x |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05. |