Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   verliefd / seks met familie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1904122)

Johan91 10-10-2015 08:31

verliefd / seks met familie

Hai forum vrienden.

Ik wil eens met jullie discuteren / van gedachten wisselen over familie.
Ik kom uit een gezin van 4 kinderen waarvan 3 vrouwen. Ikzelf ben de enigste jongen en de jongste van het gezin met mijn 24 jaar. wonen allemaal inmiddels op onszelf en mijn twee oudste zussen zijn getrouwd/hebben kinderen. Ikzelf ben vrijgezel en zo ook mijn jongste zus die 1,5 jaar ouder is dan mij. Ik ben stiekem verliefd op mijn jongste zus. Ik heb hier door veel verwarring onderzoek naar gedaan en er zijn nou eenmaal mensen die een stofje missen waardoor je verliefd op gezinsleden kan worden. Ik heb al een lange tijd een speciale band met haar. wij wonen vlakbij elkaar en doen eigenlijk samen de dingen die een stelletje normaal doen. samen winkelen, uit eten gaan, mensen bezoeken enz. Nou voel ik mij al een tijdje aangetrokken tot mijn zus en heb altijd het gevoel dat zei dat ook wel met mij heeft. Gevoel is dat als 1 van de 2 een keer de stap durft te zetten en zijn gevoelens uitspreekt zouden wij best een stelletje kunnen zijn hoe raar ook. Toen wij jong waren 13 en 15 en nog bij mijn ouders woonden hebben wij een keer seks gehad en zijn beide daarbij ontmaagd door elkaar. daarna is er nog wel eens wat gezoend maar het is daarbij gebleven. Ik zou nu eens mijn gevoelens willen uiten en weet eigenlijk zeker dat deze wederzijds zijn. hoe denken jullie hierover? zolang wij geen kinderen krijgen is het dan niet gewoon mooi als wij van elkaar houden? hoor graag van jullie.

bloodyb 10-10-2015 13:40

Dat is een tamelijk controversieel onderwerp. Zouden jij/jullie het doen als het resultaat was dat jullie de rest van de famillie nooit meer zouden zien en bakken vol stront over jullie uitgestort kregen? Ben je nooit verliefd geworden op of seksueel aangetrokken door een andere vrouw? En je zus ook niet?

bikinigek 11-10-2015 20:16

je zal heel je leven moeten leven dat je raar aangekeken word..

rensend 11-10-2015 20:49

Ik winkelel en ga ok uiteten met me zusje dan is gewoon normaal

GummyBroer4 11-10-2015 21:36

Een tip: mocht het zo ver komen neem geen kinderen! Dan kunnen ze gehandicapt worden.

Misschien wat overdreven

Axel11 11-10-2015 23:08

Citaat:

rensend schreef: (Bericht 33864448)

Ik denk niet dat dat het punt is...

Fitematrulle 12-10-2015 02:20

Jullie zijn twee volwassen mensen en je denkt dat het wederzijds is dus waarom niet? De enige reden haal je zelf al aan, namelijk kinderen. Je geeft al aan dat je dat niet wil en dat is heel verstandig.
Ook zal je er rekening mee moeten houden dat je veel stront over je gaat heen krijgen. Maar goed, dat is sowieso onderdeel van het leven. Zou gewoon van te voren bedenken of je het erg vindt om dat soort dingen te horen of dat je er schijt aan hebt, of je bereid bent om vragen (die gaan komen) te beantwoorden en zo ja hoe, en wie je het wil gaan vertellen.

Mmdpr 12-10-2015 15:52

Waarom zit een 23er op een forum voor scholieren?

Dekaloog 12-10-2015 17:09

Volwassenen met wederzijdse instemming moeten kunnen doen wat ze willen. Dus ook je zus en jij. Dat betekent niet dat er geen sociale backlash zal zijn als je 't openbaar zou maken, maar zolang je geen kinderen neemt is er niets moreel verkeerd aan wat jij wil.

Citaat:

Mmdpr schreef: (Bericht 33865054)

De gemiddelde leeftijd hier is inmiddels 25+.

bikinigek 12-10-2015 21:24

Citaat:

rensend schreef: (Bericht 33864448)

maar als je familie weet dat je seks en een relatie met elkaar hebt dan is dat heel anders....

bikinigek 12-10-2015 21:25

Citaat:

Mmdpr schreef: (Bericht 33865054)

je moet ff beter rond kijken hier ;)

deadlock 13-10-2015 08:24

Citaat:

Dekaloog schreef: (Bericht 33865141)
Volwassenen met wederzijdse instemming moeten kunnen doen wat ze willen. Dus ook je zus en jij. Dat betekent niet dat er geen sociale backlash zal zijn als je 't openbaar zou maken, maar zolang je geen kinderen neemt is er niets moreel verkeerd aan wat jij wil.

Moreel is het verwerpelijk juist.

deadlock 13-10-2015 08:26

En ik heb er verder geen waardeoordeel over, leuk roddelen zou ik er wel over doen.

Dekaloog 13-10-2015 09:10

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33865882)
Moreel is het verwerpelijk juist.

Volgens welke morele code?

Dekaloog 13-10-2015 09:22

Ik bedoel, het lijkt mij ook vies en daarnaast enigszins biologisch onwenselijk, maar dat maakt 't nog niet moreel verwerpelijk.

deadlock 13-10-2015 09:22

Citaat:

Dekaloog schreef: (Bericht 33865909)
Volgens welke morele code?

Moreel=geldende zeden.

joel00pink 13-10-2015 14:30

Citaat:

GummyBroer4 schreef: (Bericht 33864544)
Een tip: mocht het zo ver komen neem geen kinderen! Dan kunnen ze gehandicapt worden.

Misschien wat overdreven

Kan betekent hoeft niet. Ligt aan chromosomen paren.

fizzle-fluffy 14-10-2015 14:00

Joel weet duidelijk precies waar hij het over heeft. Bedankt voor je bijdrage joel!

Dekaloog 14-10-2015 14:58

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 33867064)
Joel weet duidelijk precies waar hij het over heeft. Bedankt voor je bijdrage joel!

:D

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33865918)
Moreel=geldende zeden.

Dat is een interessante definitie. Binnen die definitie heb je gelijk.

Het is wel 'n definitie waar je heel makkelijk de Holocaust bij kan halen.

Mijn definitie van 'moreel juist' komt neer op de vraag 'kun je daar een goede algemene regel van maken'. TS wil onschuldige uitingen van liefde en seks, plus de vrijheid om dat te doen met een instemmende volwassene. Dat lijkt me 'n prima algemene regel, die op 't moment al voor veel mensen geldt. Een uitsluitingsclasule maken voor zussen lijkt me even nuttig als uitsluitingsclausulen maken voor mensen die van spruitjes houden: het is gebaseerd op populariteit of persoonlijke aversie. 'Iets moet populair zijn voordat je 't mag doen' lijkt me een slechte universele morele regel. 'Iets wat ik vies vind mogen andere mensen niet doen' ook.

Zodoende vind ik wat TS wil niet immoreel.

Dekaloog 14-10-2015 15:08

Tenzij ze dus voor kinderen zouden gaan, want 'maak bewust kinderen met een sterk verhoogde kans op medische complicaties' lijkt me een slechte universele regel.

Overdoz 17-10-2015 00:52

Citaat:

Fitematrulle schreef: (Bericht 33864703)
Jullie zijn twee volwassen mensen en je denkt dat het wederzijds is dus waarom niet? De enige reden haal je zelf al aan, namelijk kinderen. Je geeft al aan dat je dat niet wil en dat is heel verstandig.
Ook zal je er rekening mee moeten houden dat je veel stront over je gaat heen krijgen. Maar goed, dat is sowieso onderdeel van het leven. Zou gewoon van te voren bedenken of je het erg vindt om dat soort dingen te horen of dat je er schijt aan hebt, of je bereid bent om vragen (die gaan komen) te beantwoorden en zo ja hoe, en wie je het wil gaan vertellen.

Citaat:

bikinigek schreef: (Bericht 33864394)
je zal heel je leven moeten leven dat je raar aangekeken word..

Citaat:

Dekaloog schreef: (Bericht 33865141)

Wie zegt dat ze het openbaar maken?

Fitematrulle 17-10-2015 08:53

Citaat:

Overdoz schreef: (Bericht 33870805)

er is een verschil tussen openbaar maken of aan je vrienden/familie vertellen.

Dekaloog 17-10-2015 12:54

Citaat:

Overdoz schreef: (Bericht 33870805)

Niemand. Daarom zeg ik ook 'als'.

Maar een serieuze relatie in 't geheim is geen serieuze relatie. Dat houden mensen zelden lang vol.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.