![]() |
Zijn jouw ouders gescheiden?
Zo ja, was dit een groot drama voor henzelf, jou en/of broers/zussen?
Zo nee, hadden ze wellicht toch beter wel kunnen scheiden? :p Met scheiden wordt voor het gemak tevens bedoeld: beëindiging van een geregistreerd partnerschap of beëindiging van samenwonen. Ja, de poll is voor meerdere interpretaties vatbaar, bijv. t.a.v. het begrip "ouder(s)". Toelichting mag je hieronder geven. |
Telt overlijden van een van de partners ook als scheiden? "Tot de dood ons scheidt" etc.? :p
Het zou sowieso beter geweest zijn voor mijn ouders als ze gescheiden waren, al had ik dan op dit moment waarschijnlijk geen contact meer met m'n pa. En niet meer met m'n opa waar ik sinds kort wel weer contact mee heb. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja. Drama's en trauma's. Hadden ze 20 jaar eerder moeten doen.
|
Ja, ja.
Heb er zelf op het moment weinig van meegekregen aangezien ik 6 was toen het gebeurde. |
Ja toen ik drie was :|
|
Nee! Mijn ouders zijn tot aan het overlijden van m'n moeder samen geweest. Vati heeft nu alweer een hele tijd een super leuke vriendin. (Y)
|
Nee. Mijn ouders hebben best wel eens Serieuze Issues (gehad), maar over het algemeen gaat het geloof ik best aardig. Toen ik nog thuis woonde, waren de Serieuze Issues niet heel fijn om tussen te zitten, verder :ghe: Scheiden is nooit in ze opgekomen, maar dat kan ook aan hun opvoeding/gemeenschap liggen, want het zijn nu eenmaal refo's.
|
Nee, en soms denk o weleens dat het beter was geweest als ze gescheiden waren. Maar de laatste anderhalf jaar lijken ze weer heel happy alles, dus dikke prima (y)
|
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was en toen hebben ze het toch nog samen geprobeerd en zijn ze weer uit elkaar gegaan toen ik 8 was. Beter zo.
|
Citaat:
|
Ja en ze hadden misschien beter nooit samen aan kinderen kunnen beginnen.
|
Citaat:
|
Nee en ze hebben nooit serieuze problemen gehad voor zover ik zoiets kon merken. Alleen misschien mijn pa die een tijd te veel werkte.
|
Gelukkig wel.
|
Nee zijn al een hele tijd samen, ongeveer 40 jaar denk ik.
|
ja
|
Citaat:
|
Jep, zonder drama.
|
Ze zijn samen en ze zijn enorm leuk en ook wel schattig samen. (Y)
|
Nee, niet gescheiden, wel veel drama's, mijn vader kan een enorm moeilijke man zijn, maar hij houdt zielsveel van mijn moeder en zou echt niet zonder haar kunnen, mijn moeder zou het wel redden overigens...
|
Ja en mijn pa daarna nog een keer dus toen was ook wel duidelijk wiens schuld het was!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een serieuze poll Axel :O
|
Ja, ze zijn gescheiden toen ik 18 was. Ongeveer 2 jaar later zijn ze hertrouwd. Met elkaar.
|
Het is beter dat ze gescheiden zijn natuurlijk, maar ik baal er heel erg van. Hoe het allemaal is gegaan enzo blijft wel deel van mn leven, shit ga je niet vergeten toch
|
Citaat:
|
Ja, toen ik 23 was en ik was er toen behoorlijk kapot van. De scheiding zelf verliep eerst zonder drama, totdat bleek dat m'n moeder al een nieuwe vriend had voordat de scheiding überhaupt officieel was. Toen werd het naar.
Nu is het weer ok. Ze wonen inmiddels allebei samen met een nieuwe liefde en binnenkort ben ik getuige bij het geregistreerd partnerschap van m'n moeder en haar vriend. |
Ja, maar dat ze gingen scheiden was eigenlijk alleen maar fijn. De reden ervoor was wel allemaal wat minder, maar heb er uiteindelijk weinig moeite mee gehad.
|
Ik heb het nooit gesnapt :O
|
Nee, scheiden is voor mensen die niet goed hebben nagedacht over het trouwen...
|
Waarom zie jij alles zo zwart-wit? :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja ze zijn gescheiden, het was nooit echt een droompaar en ze hebben het wonderbaarlijk lang uitgehouden met elkaar, bijna 30 jaar.
Heb er weinig van meegekregen want was al jaren het huis uit. Denk dat ze een leuker leven hadden kunnen hebben als ze al veel eerder de stekker eruit hadden getrokken, het was immers gewoon een (weliswaar ongehuwd) moetje. Ze zijn pas getrouwd toen dat voor hen een zakelijk voordeel opleverde voor hun eigen zaak ofzoiets, toen ik al 10 was. |
OT: ja; scheiding zelf ging vrij soepel. Ik heb meer problemen gehad met idiote beslissingen van mijn vader die hij naderhand heeft genomen.
|
Nee, en bij mijn weten zijn ze na 40 jaar nog steeds gelukkig met elkaar.
Het is toch verbijsterend om te zien dat de helft gescheiden is.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Die 50% verbaast me juist niets eigenlijk.
|
Het gemiddelde van echtscheidingen in Nederland ligt in 2013 op 38,1%, zou dus iets lager moeten zijn :o
|
Nee.
Toen ze nog geen ouders waren zijn ze wel gescheiden. Het was een drama schijnt. En ik denk dat ik er wel problemen van ondervind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, ik ben ook best wel trots op hoe m'n ouders het doen samen. Bijna 38 jaar getrouwd en nog steeds heel gelukkig met elkaar. Het geheim.. :D M'n moeder smeert elke dag mijn vaders boterhammen en m'n vader tankt voor m'n moeder haar auto.
|
Doet hij ook de grote boodschappen één keer in de week? :lief:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |