![]() |
Ben jij al donor?
Het is weer donorweek! Ben jij al donor? Waarom wel/niet? Als je al donor bent, heb je dan iets aangegeven wat je niet wilt doneren? En waarom dan?
Ben je nog geen donor en wil je je registreren, dan kun je dat hier regelen. |
Ik niet puur uit luiheid, best wel dom eigenlijk. Moet daar toch eens iets aan gaan doen.
|
Ja, want als ik dood ben en mensen hun leven kan verbeteren/redden is dat alleen maar mooi. En ik doneer, indien mogelijk, alles. Merk ik toch niets meer van als ik dood ben.
|
Wellicht aardig om even te vermelden dat als je geen keuze hebt laten registreren, dat telt als beslissing door partner of (bij het ontbreken van een partner) familie :o
|
Ja, maar ik heb een aantal dingen uitgezonderd, hoornvliezen en bot (en nog iets wat in dezelfde categorie viel). Dat vind ik een naar idee, de rest mogen ze iemand anders een mooie toekomst mee geven.
|
Citaat:
|
En de restjes mogen naar de wetenschap.
|
Iedereen die iets anders dan "Ik laat mijn familie beslissen" heeft gekozen heeft het feitelijk fout.
|
Nog niet, wil wel donor worden, je weet zelf help de mensen beetje toch homies 4 life
|
Ja; ik zie geen enkele reden het níet te zijn. Trek mij maar leeg; waarvoor precies maakt me nog niet eens zoveel uit. Overigens ben ik ook beenmergdonor (geregistreerd en al) en bloeddonor. Mijn naasten zijn volledig op de hoogte van wat ik wil en ik verwacht dat ze dat respecteren.
|
Ik ben donor sinds ik op m'n 18e de brief in de bus kreeg. Van mij mogen ze álles hebben, want waarom niet? Ik ben dan toch dood.
Ik heb van mensen het argument gehoord dat ze geen donor willen zijn, omdat áls er iets gebeurd dat ze donors dan sneller dood laten gaan om de organen/weefsels te kunnen gebruiken. Dat vind ik onzin. Ten eerste betwijfel ik dat dat waar is en ten tweede: als je al in zo'n situatie bent beland is er zeer wrs toch niet veel meer te redden. Ik zou dan liever dood zijn en iemand hebben kunnen helpen dan al m'n organen houden en als kreupele kasplant door het leven moeten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze mogen alles uit me halen, behalve mijn hart. En van mijn huid en hoornvlies dienen ze ook af te blijven.
|
Citaat:
|
Ik doneer overigens alles wat ze nodig mochten hebben
|
Spermadonor of wat? :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb me ook vooral geregistreerd omdat mijn ouders het anders niet zouden toestaan :O Maar verder zijn ze erg van de regeltjes, dus als zo'n dokter zou zeggen: 'Hé, ze heeft zich aangemeld als donor,' doen mijn ouders van: 'Hmkay, vooruit dan maar.'
|
Ja, ze mogen alles hebben want ik heb het dan niet meer nodig.
Ik ben ook voor de invoering van automatische donorregistratie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, want waarom niet he.
|
Citaat:
|
Weet ik niet.
|
Citaat:
http://www.badtaxidermy.com/images/p...86_leopard.jpg |
haha, wat een bazenbank is dat ^_^
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, zodra t kon. Dus alweer meer dan 10 jaar.
|
Nee want clickety click
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar even een naïeve vraag dan he... Hoe werkt dat dan? Stel, je doneert alles, inclusief je huid, wat begraven of cremeren je nabestaanden dan nog?
Hóe werkt dat?? |
Citaat:
|
Ik weet niet of ze erg op huid en hoornvliezen zitten te wachten. Op organen wel. Een vriend van me was klinisch dood verklaard na een fietsongeluk en die is ongeveer helemaal leeggehaald. Er lopen nu (hoop ik) mensen rond met zijn longen, hart, lever, nieren en misschien nog wel meer. Dat is op zich wel een mooi idee.
|
Citaat:
Basically begraaf je dus een zak met kluifjes en hersenen :y Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft er een keer een artikel over in de Quest gestaan. |
Ik ben donor geworden toen m'n buurjongen ineens dood lag te gaan. Toen stopten ze een nieuw hart in hem en liep hij na een paar maanden weer vrolijk rond. Wonderbaarlijk. Het lijkt me mooi als ik na mijn dood zoiets voor iemands leven kan doen. (Y)
|
Ja, want duhh.
|
Citaat:
|
Trek mij maar he-le-maal leeg.
Argument dat ze me dan eerder zouden laten sterven is ook prima. Niemand wil gereanimeerd worden, fucking kasplant city. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, omdat ik toch dood ben en niet iemand anders wil opzadelen met die beslissing.
|
Ja want België.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45. |