![]() |
Buma sluit samenwerken met de PVV van te voren uit
Begrijpelijk wel (al had zo'n tweede CDA-congres me wel wat geleken, popcorn erbij en genieten), maar heel democratisch lijkt het in ieder geval niet: om bij voorbaat een democratisch gekozen partij uit te sluiten.
Wat vinden jullie ervan? Electoraal slim of speelt 'ie juist Wilders in de kaart? En democratisch gezien verwerpelijk of niet? |
Ik ben een voorstander van een cordon sanitaire met betrekking tot de pvv.
|
waarom? is toch wel wat anders dan dat ene zeteltje van Janmaat, hij heeft een achterban en een stuk of 20 zetels. Hoe democratisch is het nog om dat deel van de bevolking buitenspel te zetten..?
|
49% max wordt sowieso buitenspel gezet na een kabinetsformatie.
Laten we reëel zijn, de PVV gaat niet meer regeren. We kunnen lekker toneelspelen dat Geertje kans maakt maar als we de praktijk bekijken gaat dat niet meer gebeuren, het lijkt mij democratischer om daar eerlijk over te zijn dan dat we de mogelijkheid openhouden dat Geertje een kans maakt. |
Ik ben het met Buma eens...
|
Dat is een beetje het probleem van Wilders, als hij de meeste zetels krijgt is er geen partij die met hem wil samen werken. En volgens mij is Wilders geen typ leider, maar een typ aanvaller op het kabinet.
|
Citaat:
|
"Werkgevers bezorgd over groei PVV"
Ja, euh, jullie zijn juist in een uitstekende positie om daar iets aan te doen. |
waarom bezorgd?
|
Je kan als democratisch verkozen partij wel besluiten om een andere democratisch verkozen partij buiten te sluiten. Dat is het hele idee, dat je bijvoorbeeld SP kunt stemmen omdat zij VVD uitsluiten. Maar buitensluiting speelt Wilders wel in de hand want PVV is anti-establishment.
Het enige wat PVV wind uit de zeilen kan nemen is een goeie linkse populist. Die moet dan net als de PVV anti-establishment zijn, net zo hard aansturen op revolutie, en net als de PVV hameren op sociale zekerheid. PVV'ers willen ook gewoon hoge belastingen op de rijken, normaal pensioen en fatsoenlijke zorg. Dat zijn agendapunten uit de linkerhoek. Dat hele segment van de bevolking wordt nu afgeleid met de vluchtelingenkwestie, maar zodra er 'n Nederlandse Bernie Sanders opstaat is dat afgelopen. Mensen zijn alleen vijandig omdat ze bang zijn voor hun eigen hachje. Vind ik helemaal niet raar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
PVV'ers zijn qua standpunten al vrij links, dus hoezo polarisatie?
|
Ok we gaan aansturen op revolutie zonder polariseren.
|
lekker gemiddeld
|
17% gemiddeld.
|
zeg je nou dan 83% gemiddelde polarisatie behelst?
|
Nee dat 17% van de PVVstemmers familie van maurice de hond is.
|
maar gemiddeld he, dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken
|
aldus een peiling van maurice zijn hond
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het probleem niet zo, als je niet wil samenwerken met een partij, dan doe je het toch niet, het is niet dat het moet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51. |