![]() |
wat is het wezenlijke verschil
Tussen verwachten dat vrouwen van neukbare leeftijd hun oksels en benen scheren en verwachten dat vrouwen van neukbare leeftijd hun hoofdhaar bedekken met een doek?
|
Is er niet. Maar verwachten dat ik poep eet of verwachten dat ik iemand vermoord, daar is ook geen verschil tussen.
|
Maar je bedoelt de vraag natuurlijk heel anders.
|
Je bedoelt het heel maatschappelijk betrokken en correct en bent het vanuit je eigen superieure Westerse moraliteit aan het benaderen.
|
Omdat vrouwen die zichzelf met een hoofddoek bedekken, dat eigenlijk doen om geen aanstoot te geven aan mannen. Juist met de bedoeling niet te verleiden. Vrouwen die hun benen en oksels scheren, doen dit juist zodat ze aantrekkelijk zijn. Religieuze invalshoeken verder buiten beschouwing gelaten.
|
Het verschil ligt denk ik in de manier waarop het "verwachten" wordt ingevuld.
|
Ik zou een algemeen feministisch topic maken, waarin je dergelijke vraagstukken naar voren kunt brengen. Lekker compact en overzichtelijk!
|
Citaat:
|
geen idee, ik roep maar wat
|
Citaat:
|
Ik vraag me af hoeveel moslimmannen van hun vrouwen verwachten dat ze hun schaam-, been- en okselhaar scheren.
/bijdrage |
Citaat:
|
Daar heb je in principe een gigantisch punt!
|
Ik kan er gewoon niet omheen
|
In een geval is het haar echt weg en in het andere alleen verstopt.
|
Mijn Turkse klasgenootjes vertelden mij dat vrouwen worden gezien als kostbaar goed en dat ze daarom een hoofddoek dragen :y Om inderdaad geen mannen te verleiden met hun mooie bossen donkere krullen. Uit bescherming, dus eigenlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@Fizzle:
Het heeft er niet direct mee te maken, maar ik las vandaag dit stuk: http://www.zeit.de/kultur/2015-10/fr...sch-feminismus Past wel een beetje binnen de topics die hier de laatste tijd worden geplaatst m.b.t. feministische onderwerpen. |
Ik heb geluk gehad want ik wil geen kinderen. Toen haakte ik af. Wat een hoop bagger. Laat mensen zelf bedenken wat ze zelf willen doen, alsjeblieft.
|
Ik vind dat alle mannen vanaf nu verplicht een baarmoeder geïmplanteerd moeten krijgen en daarnaast een pomp zodat ze iedere 28 dagen uit hun lul bloeden. Leren ze ook eens hoe kut het is om vrouw te zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat wat onderbouwing soms ook wel handig is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
godverdomme zeg
|
Citaat:
|
Sorry ik zal me in het vervolg afzijdig houden op een GNNNNNN na.
|
Why don't you go knit me a sweater before I slap you in the face?
|
Ik wel iets anders voor je doen terwijl je me ergens anders slaat.
|
Laat eerst maar eens een snor staan dan!
|
Heb ik al, kijk maar in Hoi-topic :o
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
de twee post boven mij samen precies samen hoe ik over dit topic denk.
|
Het maakt me verder niet zoveel uot dat er drie mensen zijn die 'dit soort' topics vermoeiend vindt, niemand dwingt je ze te lezen.
De vragen stel ik vooral om mezelf aan het denken te houden, de reden dat ik ze publiek stel is dat je meer leert van luisteren dan van praten. Dat is ook de reden dat ik mijn "huiswerk" op het forum plaatste. |
Hear, hear.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even de afwas doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Overigens vind ik de hoofddoek veel meer een restrictie dan de verwachting om je lichaamshaar af te scheren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53. |