![]() |
Slaap problemen
Hallo. Ik heb de laatste tijd veel slaapproblemen. Vooral met me ritme en in slaap vallen. Ik slaap heel onregelmatig en het duurt meestal een uur tot 2 uur tot ik in slaap val. Heeft iemand hier misschien sugesties voor hoe dit op te lossen of tips?
|
Jezelf moeer maken
|
Citaat:
|
Jemig :D
|
Ik zit van 9 tot meestal 4/5 uur op school. daarnaast sport ik. Dus moe ben ik. Maar ik kom gewoon niet in slaap.
|
Neem je medicijnen toevallig?
|
Je kunt jezelf al een hoop helpen door middel van goede slaaphygiëne. Als je de term zoekt op google vind je veel tips.
Hier vast een paar belangrijke: - Zelfs al kun je 's avonds niet slapen, sta 's ochtends toch normaal op. Als je eindeloos lang in bed blijft liggen, bouw je te weinig slaapdruk op om 's avonds in slaap te vallen - beperk caffeïnehoudende dranken, in principe geen koffie of energydrink meer na het avondeten. - Beeldschermen (computer, smartphone, tablet, tv) geven allemaal blauw licht af. Dat blauwe licht verstoort het natuurlijke slaapritme en kan ook voor inslaapproblemen zorgen. Ga dus een uur voor je wilt gaan slapen offline (ja ik weet dat dat lastig is voor iemand van jouw leeftijd). Lees in plaats daarvan een boek, of doe iets anders waar je niet al te veel prikkels van krijgt. Tv is dan altijd nog beter dan computer en smartphone, omdat je dan relatief wat verder weg zit van de lichtbron |
Citaat:
|
Citaat:
Ik drink meestal 1 kopje koffie na het eten rond 8 uur. Alleen ik zet wel altijd op de pc in de avond, te gamen of serie te kijken. Ik zal voortaan wel eerder stoppen daarmee kijken of dat helpt. Bedankt voor je reactie. |
Ik heb geen slaapproblemen tot dat ik de gedachte heb: "Ik heb m'n slaap wel vanavond nodig, morgen grote dag" en hatseflats ik heb mij zelf een slapeloze nacht bezorgd.
Een vraag, hoeveel slaap jij gemiddeld per nacht? Dus hoe laat ga je naar bed door de weeks (en sta je op) en dit zelfde geldt voor het weekend? |
Citaat:
In het weekend slaap ik meestal rond 1/2 uur of ik ga uit dan later. En wordt om 11 uur ong wakker. |
Citaat:
|
Dit is in dit geval de dooddoener voor je in slaap zien te komen:
'Ik drink meestal 1 kopje koffie na het eten rond 8 uur' Daar zit de cafeine in die je je rust niet gunt, zekers wanneer het ook nog eens een smaakvol sterk bakkie is. Stoppen met die koffie zal het in slaap vallen ten goede komen. i.p.v. die koffie een pittig potje fappen zal absoluut helpen in slaap te vallen. De stoffen die daarbij vrij komen zorgen ervoor dat t lichaam ontspant en tot rust komt, en das niet alleen de zaadlozing. |
Citaat:
Bedankt. |
Citaat:
|
Je moet op tijd gaan slapen en ZEKER bij schooldagen.
Als je niet goed slaapt of niet veel tijd slaapt, concentreer je niet veel de volgende dag. Ga ongeveer om 20:30 slapen elke dag en dan zul je je beter voelen. |
HUH? Half negen? Wat denk jij :O
|
Citaat:
O, wacht! Half negen! |
Schreef ik dat serieus?! :O
Ik gebruik Swype met autocorrect :lisa: |
Naast alle tips die al gegeven zijn.. Zelf kan ik niet slapen als mijn kamer te warm is.
Meestal zet ik mijn raam een tijdje open voordat ik ga slapen, zodat mijn slaapkamer kan afkoelen. Daarna val ik dan meestal makkelijk in slaap. |
Het gaat als iets beter. Ik val sneller in slaap en ga ook ietsjes vroeger naar bed. Bedankt voor alle tips :D.
|
(Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |