![]() |
Gekwetst worden
Ik ben een aantal keren gekwetst doordat ik open was naar een ander toe.
Nu durf ik dat niet meer zo goed en blijf nu met zaken zitten waar ik eigenlijk wel over zou willen praten. Hoe doen jullie dat? Tips? |
Hee Cootje01,
Gekwetst worden is nooit leuk. Je leert ervan om diegene niet meer te vertrouwen. Ik had (nog steeds dezelfde) vriendengroep in die tijd waar het allemaal draaiden om vertrouwen. Daar door zijn we nu nog steeds bij elkaar. Probeer iemand te vinden die te vertrouwen is, probeer het aan te voelen als je dat al kan. Je moet natuurlijk nu niet vragen: ''ben jij te vertrouwen" want iedereen zou er op antwoorden: "ja tuurlijk". Voel het aan, zoek een goede vriend. Succes! |
Bij sommige mensen moet je eerst even aftasten of ze te vertrouwen zijn. Vertel ze eerst bijvoorbeeld een onbelangrijk geheimpje, als ze hier positief op reageren (jou steunen en het niet verder vertellen) kan je ze later misschien meer toevertrouwen. Het is vaak ook een goed teken wanneer deze mensen jou ook in vertrouwen nemen. Leer mensen dus eerst kennen voor je je diepste geheimen met hen deelt ;)
|
Precies wat hun zeggen dus eigenqlijk n beste vriendin of vriend. Ik vertel mn geheimen aan mn beste vriendin
|
Over wat voor soort dingen was je open en tegen wie?
|
Bijvoorbeeld de 'prive' dingen die je krijgt bij puberteit. En bepaalde dingen waar ik me voor schaam en de dingen in mijn leven (die er gebeurd zijn) waar alleen ik en een deel van mijn familie van weten. In ieder geval dingen die ik niet met andere vrienden deel
|
Soms moet je gewoon iets voorzichtiger zijn, heb ik geleerd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |