![]() |
slechte adem
ik heb een beetje een slechte adem ik zocht een tongschraper maar ik kan die nergens vinden. heeft iemand laatst toevallig eentje gehaald zo ja waar, en wat kan ik het beste doen tegen een slechte adem
:'( |
Kauwgom?
|
Je tong met een klein beetje tandpasta poetsen nadat je klaar bent met je tanden.
|
Ik kreeg laatst een mailtje van Orabrush, dat was dus zo'n soort tongschraper. Je zou daar eens op kunnen zoeken.
Slechte adem wordt deels veroorzaakt door wat je eet, maar ook door je mondhygiëne. In elk geval netjes twee maal daags tanden poetsen, en etenswaren zoals knoflook zo veel mogelijk vermijden. |
Het zou ook kunnen liggen aan de manier van poetsen.
Als je bijvoorbeeld je tandpasta gelijk weer wegspoelt met water helpt het niet. Er bestaan veel tandpasta's met de toepassing "frisse adem", misschien is dat iets? |
Je kan je tong ook poetsen met je tandenborstel.
|
Er zijn ook mensen met goede mondhygiëne die daar last van blijven houden. Misschien heeft de drogist op een apotheek iets voor je?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet jou tong ook poetsen na jou tanden, Er blijven nog restjes op jou tong zitten.
Er bestaat ook een speciale tandenborstel met een achterkant speciaal voor jou tong te poetsen. Poets jou tanden EN tong minimaal 3 keer per dag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00. |