Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wel/geen zeep? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1905946)

nthn3d 08-11-2015 22:20

Wel/geen zeep?

Nog eens over dat gedoe met geen zeep bij je private parts.
Mag je daar niets met zeep doen of alleen sommige dingen niet?
En waarom mag/moet je voor de rest van je lijf wel zeep gebruiken?
I still don't get it.

Cootje01 08-11-2015 22:23

Ik gebruik gewoon douchegel daar. Wel heel goed afspoelen.

Elin3 08-11-2015 22:26

Beter geen zeep bij je geslachtsdelen. Vind je dat het echt nodig is, gebruik dat een product dat er voor gemaakt is, of een heel mild product.

Zeep is voor je hele lichaam eigenlijk ook niet nodig. Bij regelmatig wassen reinigt water in principe voldoende. Sommige soorten zeep drogen je huid juist uit en zorgen voor huidirritatie (bijvoorbeeld jeuk). Als je het fijn vind kan je natuurlijk wel gewoon zeep, douchegel of shampoo gebruiken om je lichaam te wassen, of bijvoorbeeld alleen de plekken waar je echt zweet zoals onder je oksels. Heb je de hele dag in de modder liggen rollen, of op blote voeten gelopen, dan is zeep wel fijn om echt het vuil te verwijderen.

bloodyb 08-11-2015 22:27

Als je je eikel dagelijks wast met warm water is dat genoeg. En elke dag zeep, douchecel en/of shampoo gebruiken bij het douchen is ook niet nodig.

nthn3d 08-11-2015 22:30

Ik heb geen last van jeuk of irritatie. Maar is Axe mild of ervoor gemaakt?

bloodyb 08-11-2015 22:32

Ik weet niet of Axe mild er voor gemaakt is maar wassen met water zal er in het algemeen voor zorgen dat je geen last krijgt van jeuk, irritatie of nare luchtjes.

nthn3d 08-11-2015 22:34

Axe heeft juist lekkere luchtjes! Maar ik snap niet waarom je het juist daar niet moet gebruiken en op andere plekken wel:p

Cootje01 08-11-2015 22:34

Ik douche 2 x per dag. Gebruik avonds altijd Neutral, dat is een milde en zachte douchegel zonder geurstoffen ook. Ochtends is het alleen met lauw water douchen.

bloodyb 08-11-2015 22:36

Als je dagelijks 2 x doucht heb je echt géén douchecel nodig!

Axel11 08-11-2015 22:38

Citaat:

nthn3d schreef: (Bericht 33905911)
Axe heeft juist lekkere luchtjes! Maar ik snap niet waarom je het juist daar niet moet gebruiken en op andere plekken wel:p

bloodyb bedoelt alleen je eikel hè. De rest van je piemel en je ballen kunnen best met Axe :p

nthn3d 08-11-2015 22:40

Ooh oke. (Y)

Elin3 08-11-2015 22:40

Citaat:

nthn3d schreef: (Bericht 33905893)
Ik heb geen last van jeuk of irritatie. Maar is Axe mild of ervoor gemaakt?

Het lijkt mij niet mild (tenzij er groot "Verzorgend" op de verpakking staat), dan misschien wel. De Nivea for Men douchegel van mijn vader die ik op vakantie wel eens gebruikte vond ik altijd vrij agressief en uitdrogend.
Een product van Neutral of Zwitsal lijkt me beter. Neutral bevat geen parfumstoffen die kunnen irriteren, en Zwitsal is ook vaak mild.

Als bij een product alcohol (zoek naar ingrediënten die eindigen op -ol) hoog in de ingrediëntenlijst staat is het product vaak agressief of uitdrogend voor je huid.

nthn3d 08-11-2015 22:43

Ik zal er de volgende keer eens naar kijken (Y)

Sarah 08-11-2015 23:01

En op je vraag waarom:
De binnenkant van de voorhuid is niet bedekt met huid maar een slijmvlies, vergelijkbaar met de binnenkant van je neusgaten. Dat is te gevoelig voor zeep. De huid van de eikel is erg dun, zonder hoornlaagje, en daardoor ook gevoelig.

Zeep hoef je alleen te gebruiken om stinkende plekken beter schoon te krijgen, zoals je oksels en voeten, bij zichtbaar vuil, en bij het handen wassen om te voorkomen dat je ziektes verspreidt. Je armen en benen met zeep of douchegel wassen is niet echt nodig.

Cootje01 08-11-2015 23:05

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 33906004)
En op je vraag waarom:
De binnenkant van de voorhuid is niet bedekt met huid maar een slijmvlies, vergelijkbaar met de binnenkant van je neusgaten. Dat is te gevoelig voor zeep. De huid van de eikel is erg dun, zonder hoornlaagje, en daardoor ook gevoelig.

Maakt het dan ook uit of je besneden bent of niet?
Want als je besneden bent heb je die slijmlaag niet meer, en de eikel
is dan ook iets minder gevoelig door "eelt"

bloodyb 08-11-2015 23:09

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 33905932)
bloodyb bedoelt alleen je eikel hè. De rest van je piemel en je ballen kunnen best met Axe :p

Al was het alleen maar om de naam!:p

nthn3d 08-11-2015 23:09

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 33906004)
En op je vraag waarom:

Zeep hoef je alleen te gebruiken om stinkende plekken beter schoon te krijgen, zoals je oksels en voeten, bij zichtbaar vuil, en bij het handen wassen om te voorkomen dat je ziektes verspreidt. Je armen en benen met zeep of douchegel wassen is niet echt nodig.

Oh juist. Dat wist ik niet en daarom snapte ik het ook niet.. :ghe:
Dankjewel!

Axel11 09-11-2015 07:52

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33906055)
Al was het alleen maar om de naam!:p

:lisa: (n) :D

fizzle-fluffy 09-11-2015 11:29

Mijn huisarts raadde me zelfs af om mijn vagina met water te wassen om de balans niet te verstoren. De buitenkant met water mocht Nog wel maar de binnenkant mocht niet eens met water.
Ik gebruik ook alleen zeep onder mijn oksels, op haren en handen en voeten. En na het werken en veel zweten ook op gezicht en rug.

luci2 09-11-2015 11:47

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 33906421)
Mijn huisarts raadde me zelfs af om mijn vagina met water te wassen om de balans niet te verstoren. De buitenkant met water mocht Nog wel maar de binnenkant mocht niet eens met water.

De binnenkant niet eens met water? Wat moet je dan doen als je ongesteld bent (geweest)? Lijkt mij niet al te fris...

Mark52 09-11-2015 11:49

Voor je eikel schijnt het inderdaad niet goed te zijn om zeep te gebruiken. Ik heb het wel eens geprobeerd en bij mij prikte het ook. Ik was mezelf tegenwoordig bijna nooit met zeep. Ik douche dagelijks en heb eigenlijk nooit last van vieze geurtjes oid.

Elin3 09-11-2015 11:56

Citaat:

luci2 schreef: (Bericht 33906481)
De binnenkant niet eens met water? Wat moet je dan doen als je ongesteld bent (geweest)? Lijkt mij niet al te fris...

Je lichaam werkt dat wel weer naar buiten hoor, die restjes komen vanzelf met je afscheiding mee ;)

nthn3d 09-11-2015 12:25

Citaat:

Mark52 schreef: (Bericht 33906484)
Voor je eikel schijnt het inderdaad niet goed te zijn om zeep te gebruiken. Ik heb het wel eens geprobeerd en bij mij prikte het ook. Ik was mezelf tegenwoordig bijna nooit met zeep. Ik douche dagelijks en heb eigenlijk nooit last van vieze geurtjes oid.

Bij mij dus niet, maar ik zal wel minder gaan gebruiken dan :ghe:

bloodyb 09-11-2015 13:18

Probeer het eens een tijdje helemaal zonder zeep Nathan. Als het dan vies gaat ruiken merk je het snel genoeg.

fizzle-fluffy 10-11-2015 13:36

Citaat:

luci2 schreef: (Bericht 33906481)

Het spoelt zichzelf. Als je het met water wast en je wast de goede bacteriën weg heb je juist kans op stank door overgroei van andere bacteriën en dat is goor en kan gaan stinken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.