![]() |
Wel/geen zeep?
Nog eens over dat gedoe met geen zeep bij je private parts.
Mag je daar niets met zeep doen of alleen sommige dingen niet? En waarom mag/moet je voor de rest van je lijf wel zeep gebruiken? I still don't get it. |
Ik gebruik gewoon douchegel daar. Wel heel goed afspoelen.
|
Beter geen zeep bij je geslachtsdelen. Vind je dat het echt nodig is, gebruik dat een product dat er voor gemaakt is, of een heel mild product.
Zeep is voor je hele lichaam eigenlijk ook niet nodig. Bij regelmatig wassen reinigt water in principe voldoende. Sommige soorten zeep drogen je huid juist uit en zorgen voor huidirritatie (bijvoorbeeld jeuk). Als je het fijn vind kan je natuurlijk wel gewoon zeep, douchegel of shampoo gebruiken om je lichaam te wassen, of bijvoorbeeld alleen de plekken waar je echt zweet zoals onder je oksels. Heb je de hele dag in de modder liggen rollen, of op blote voeten gelopen, dan is zeep wel fijn om echt het vuil te verwijderen. |
Als je je eikel dagelijks wast met warm water is dat genoeg. En elke dag zeep, douchecel en/of shampoo gebruiken bij het douchen is ook niet nodig.
|
Ik heb geen last van jeuk of irritatie. Maar is Axe mild of ervoor gemaakt?
|
Ik weet niet of Axe mild er voor gemaakt is maar wassen met water zal er in het algemeen voor zorgen dat je geen last krijgt van jeuk, irritatie of nare luchtjes.
|
Axe heeft juist lekkere luchtjes! Maar ik snap niet waarom je het juist daar niet moet gebruiken en op andere plekken wel:p
|
Ik douche 2 x per dag. Gebruik avonds altijd Neutral, dat is een milde en zachte douchegel zonder geurstoffen ook. Ochtends is het alleen met lauw water douchen.
|
Als je dagelijks 2 x doucht heb je echt géén douchecel nodig!
|
Citaat:
|
Ooh oke. (Y)
|
Citaat:
Een product van Neutral of Zwitsal lijkt me beter. Neutral bevat geen parfumstoffen die kunnen irriteren, en Zwitsal is ook vaak mild. Als bij een product alcohol (zoek naar ingrediënten die eindigen op -ol) hoog in de ingrediëntenlijst staat is het product vaak agressief of uitdrogend voor je huid. |
Ik zal er de volgende keer eens naar kijken (Y)
|
En op je vraag waarom:
De binnenkant van de voorhuid is niet bedekt met huid maar een slijmvlies, vergelijkbaar met de binnenkant van je neusgaten. Dat is te gevoelig voor zeep. De huid van de eikel is erg dun, zonder hoornlaagje, en daardoor ook gevoelig. Zeep hoef je alleen te gebruiken om stinkende plekken beter schoon te krijgen, zoals je oksels en voeten, bij zichtbaar vuil, en bij het handen wassen om te voorkomen dat je ziektes verspreidt. Je armen en benen met zeep of douchegel wassen is niet echt nodig. |
Citaat:
Want als je besneden bent heb je die slijmlaag niet meer, en de eikel is dan ook iets minder gevoelig door "eelt" |
Citaat:
|
Citaat:
Dankjewel! |
Citaat:
|
Mijn huisarts raadde me zelfs af om mijn vagina met water te wassen om de balans niet te verstoren. De buitenkant met water mocht Nog wel maar de binnenkant mocht niet eens met water.
Ik gebruik ook alleen zeep onder mijn oksels, op haren en handen en voeten. En na het werken en veel zweten ook op gezicht en rug. |
Citaat:
|
Voor je eikel schijnt het inderdaad niet goed te zijn om zeep te gebruiken. Ik heb het wel eens geprobeerd en bij mij prikte het ook. Ik was mezelf tegenwoordig bijna nooit met zeep. Ik douche dagelijks en heb eigenlijk nooit last van vieze geurtjes oid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Probeer het eens een tijdje helemaal zonder zeep Nathan. Als het dan vies gaat ruiken merk je het snel genoeg.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |