![]() |
Help: verliefd op een collega
Ben verliefd op iemand van mijn werk, moet vrijdagavond met haar werken en wil haar vragen of ze as zaterdag iets samen wil gaan doen. Maar hoe vraag je dat? Ik weet niet of ze mij ook leuk vind, ik heb het zo veel mogenlijk laten blijken dat ik wel voor haar val, maar ken haar buiten werk om niet. Is het raar om dit meteen aan haar te vragen?
|
Wat wil je als activiteit voorstellen?
|
Weet ik eigenlijk niet, ik dacht misschien hapje eten en bios ofzo, als we daar zin ik hebben. Andere ideeën?
|
Wacht een goed moment af; begint ze over dat ze het warm heeft, "zullen we buiten anders ff een luchtje scheppen" vraag het dan etc.
Zegt ze ik heb dorst; "Ohh zullen we dan zo samen wat drinken?" Als er geen goed moment komt, moet je er of eentje forceren, of je moet gewoon ballen hebben en zeggen; "hey (naam) heb je zin om een keer met me naar de film te gaan?" Of "hey, die nieuwe James Bond film draait, heb jij hem al gezien?" zegt ze nee vraag je of ze er met jou heen wilt, zegt ze ja zeg je "En is die leuk, ik zoek nog een leuke film om heen te gaan.." En dan noemt ze een film en vraag je of ze samen wilt gaan. |
Hou het een beetje casual, dan is de stap wat minder enorm dan wanneer je er een serieuze "date" van maakt, dat is namelijk nogal overdreven gezien je haar nog helemaal niet zo goed kent.
|
Klopt, maar ik werk vrijdag voor het laatst met haar tegelijk. Dus nu of nooit denk ik.
|
Citaat:
|
Ik denk, ik loop naar haar toe als ze alleen staat, en zeg: heb je morgen wat te doen..., heb je zin om samen een iets te gaan eten.
Of anders Loop ik naar haar toe en zeg: Heb je na het werk even tijd. Zeg ze ja. Als ze dan weer komt vraag ik of ze zaterdag zin heeft om na de bios te gaan en om iets te gaan eten |
Kan je niet na het werk met haar nog iets gaan drinken? Uit eten gaan is direct zo'n serieuze date, daar zou ik persoonlijk niet direct ja op zeggen als mijn collega dat vraagt.
|
Nee, dat is geen optie. Aangezien ik haar de komende tijd (zeker 3 maanden) niet zie, heb ik best haast. Ik hoef niet persee op date ofZo, maar ik weet het anders ook niet
|
Citaat:
|
Of ipv een hapje eten, wat drinken ;)
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb het over na het werk, maar ik ga mijn eerste optie wel doen
|
Iemand die dit afraad?
|
Citaat:
|
Ik denk zelf dat het slimmer is om de dag erna iets te gaan doen, maar raad je mijn idee af?
|
Citaat:
Wat als ze de dag erna al andere plannen heeft? |
Citaat:
|
Axel11, ik weet niet waar je dat gezien hebt maar ik heb niet gezegd dat ik na het werk kon!
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Daar staat toch niet dat ik die avond nog iets doen? Daar staat dat ik niet persé een date hoef
|
Je geeft geen antwoord op de vraag: je vindt het "slimmer" om het zaterdag te doen, en ik vraag waarom niet vrijdag na het werk.
|
Kijk het zal een stuk minder serieus worden voor beide als je gewoon wat met er gaat drinken. Eten is meteen zo heel serieus en kan misschien ongemakkelijk worden. Wat drinken zou waarschijnlijk een stuk relaxer zijn. Ik zou haar niet meteen mee uiteten nemen. En over dat na het werk is een goed moment toch? Het is makkelijker om dan nog even wat te gaan drinken want je hebt kans dat ze de volgende dag al plannen heeft en na het werk misschien niet. Maar succes ermee
|
Iets drinken na het werk overweeg ik wel, maar er zijn namelijk niet zo veel plekke waar ik woon, waar dat kan. Wel 3 cafés maar ik en zij zijn geen 18 😁. Waar anders?
|
Lang niet alle cafés zijn verboden voor mensen onder de 18. Alleen alcohol drinken mag officieel niet.
|
Ik kies toch ervoor, om te vragen of ze zaterdag zin heeft om iets te gaan drinken.
|
Helaas was ze ziek vandaag😔. Tip voor degene die dit leest, wacht niet!
|
Iemand nog een tip voor mij, hoe kom ik nu in contact met haar, zat zelf te denken om met haar te beginnen met praten via Facebook. Maar hoe begin je zoiets?
|
Spreek haar aan: vraag of ze al beter is, hoe het gaat, blabla, en dan vraag je haar gewoon of ze wat met je wil gaan drinken (dezelfde vraag die je anders dus op het werk zou hebben gesteld). Niet moeilijk doen en nu gewoon echt snel handelen.
|
Voor iedereen: blijkbaar gaan we in dit topic http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1906653 verder.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15. |